StoneGate 5.0:n uudet ominaisuudet syntyivät asiakkaiden toiveista

Helsinki, 28. huhtikuuta 2009 - Stonesoft on julkaissut uudet 5.0 -versiot StoneGate Management Center ja StoneGate Firewall -tietoturvaratkaisuistaan. Valvontakeskuksen kautta voi hallita myös muiden valmistajien laitteita, mikä säästää ylläpitokustannuksia. Kevyt web-portaali mahdollistaa hallinnan myös matkapuhelimesta. Uusi SSL-salauksen tarkistusominaisuus lisää organisaation tietoturvaa.

”Stonesoft tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa ja kuuntelee heidän palautettaan. Viimeisimmät parannukset StoneGate 5.0:aan on suunniteltu tekemään asiakkaidemme elämästä helpompaa ja auttamaan heitä selviytymään taloudellisista haasteista. Uudet ominaisuudet ovat toistaiseksi merkittävin uudistus tarjonnassamme ja ne palvelevat asiakaskuntaamme, tuoden esiin tuotteidemme vahvuudet: kustannustehokkuuden, joustavuuden ja vertaistaan hakevan käytettävyyden,” sanoo markkinointijohtaja Klaus Majewski Stonesoft Oyj:stä.

Kehittyneiden raportointi- ja monitorointityökalujen myötä järjestelmänvalvojille voidaan tarjota selkeä näkymä organisaation tietoturvan tilaan ja tietoturvalaitteisiin sekä tietoturvainvestointien kustannustehokkuuteen. Tämän lisäksi edistyneet auditointiominaisuudet tarjoavat hyvät työkalut niin sisäisen kuin ulkoisenkin tarkastuksen tarpeisiin.

StoneGaten uusittu hallintakeskus, Management Center 5.0, sisältää uuden, kolmannen osapuolen laitteiden monitorointi-ominaisuuden, joka kerää kaiken tietoturvaan liittyvän tiedon yhteen paikkaan. Näin tietojen saatavuus ja raportointi helpottuvat. Jo olemassa olevan verkkoinfrastruktuurin elinkaari pitenee ja ylläpitäjille muodostuu kokonaisnäkymä tietoturvaan. Tämä vähentää tuotantojärjestelmien seisokkiaikaa, sillä mahdolliset ongelmatilanteet tulevat esille nopeasti ja tietoturvaan voidaan puuttua proaktiivisesti jo ennen ongelmien eskaloitumista.

Uusi StoneGate Management Center -hallintakeskus tarjoaa ainutlaatuiset työkalut isojen ja hajautettujen ympäristöjen vaivattomaan hallintaan. Useat automatisoidut toiminnot sekä ominaisuuksien perinnän ja uudelleenkäytettävien kohteiden tehokas hyödyntäminen tehostavat hallintaa ja tuovat huomattavia kustannussäästöjä.

Hallintakeskuksen uusi web-portaali antaa järjestelmänvalvojalle lukuoikeudet järjestelmien määrittelyihin, lokitietoihin ja raportteihin. Käyttöliittymä on selainpohjainen joten sitä voidaan käyttää myös mobiililaitteen kautta, eikä se vaadi erillisten ohjelmistojen asentamista. Näin järjestelmää voidaan helposti valvoa ajasta ja paikasta riippumatta.

StoneGate 5.0 tarjoaa ensimmäisenä myös SSL-tarkistuksen niin työasema- kuin palvelinliikenteelle. Tämä lisää organisaation tietoturvaa suojaten työasemat, sisäiset verkot ja palvelimet SSL-tunnelin sisällä tapahtuvia hyökkäyksiä vastaan. Ominaisuus myös helpottaa vaatimustenmukaisuuden seuraamista ja estää tiedon vuotamista yrityksestä ulospäin.

”Nemerteksen tekemiin tutkimuksiin osallistuvat IT-ammattilaiset korostavat uusien tietoturva- ja hallintaratkaisuiden nopeaa käyttöönottoa,” sanoo John Burke, johtava analyytikko Nemertes Researchilta. ”He haluavat ratkaisuja, jotka ovat toimintavalmiina tunneissa, eikä vasta viikkojen tai kuukausien kuluttua. He myös voivottelevat hallintatyökalujen lukumäärän rönsyämistä, joka pakottaa heitä etsimään tietoa kahdestatoista paikasta yhdentoista asian hallinnoimiseksi. Alimitoitettu henkilökunta, jolla on liian vähän aikaa käytössään, tarvitsee työkaluja, jotka auttavat heitä hallitsemaan ympäristöään vähemmällä vaivalla ja jotka yksinkertaistavat ja tehostavat työtä.”

Saatavuus
StoneGate Management Center 5.0 ja Firewall/VPN 5.0 ovat saatavilla huhtikuusta 2009 alkaen. StoneGate Intrusion Prevention System 5.0 on saatavilla kesäkuussa 2009.