Stonesoft tarjoaa turvatut mobiiliyhteydet pilveen

Helsinki, 11. maaliskuuta 2010 - Stonesoftin uusimmat SSL VPN-laitteet tarjoavat turvallisia etäyhteyksiä nyt myös pilvessä sijaitseviin liiketoimintaohjelmistoihin. Virtuaalinen StoneGate- SSL VPN sekä StoneGate SSL-1060 laiteratkaisu mahdollistavat joustavat ja turvalliset etäyhteydet yritysten työntekijöiden ja sidosryhmien käyttöön.

Pilviteknologian yleistyessä yritysten datakeskuksissa ja virtualisoiduissa laskentaympäristöissä yritykset vaativat myös turvallisia yhteyksiä pilvessä sijaitsevaan palveluun. StoneGate SSL VPN -ratkaisu sopii organisaatioille, jotka haluavat tarjota työntekijöilleen, asiakkailleen ja kumppaneilleen joustavia, mutta silti hallittuja etäyhteyksiä. StoneGate-ratkaisujen avulla yritykset voivat varmistaa tuottavan, tehokkaan ja turvallisen yhteistyön ajasta ja paikasta riippumatta, sekä näkevät reaaliajassa, kuka on hakenut tietoa, milloin ja mistä. Virtuaalinen SSL VPN -laite tarjoaa mobiiliyhteyden pilveen StoneGate SSL VPN Virtual Appliance täydentää Stonesoftin virtuaalisiin ympäristöihin suunnatun ratkaisuvalikoiman, joka sisältää jo virtuaalisen palomuurin sekä tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmän. SSL VPN mahdollistaa nopean käyttöönoton ja turvalliset mobiiliyhteydet pilvipalveluihin. Sen avulla organisaatiot voivat ottaa vahvan tietoturvan ja käyttäjätunnistuksen käyttöön myös etä- ja mobiiliyhteyksissä. ”Tunnistautumisen merkitys kasvaa, kun yrityksen tietojärjestelmiä avataan yhteistyökumppaneille, tai jos palveluja aletaan tarjota pilvipalveluina. Peruskirjautuminen, eli pelkkä käyttäjätunnus ja salasana ei enää riitä, ja autentikaation hallinta alkaa olla haasteellista,” sanoo Stonesoftin SSL VPN -tuotepäällikkö Marco Rottigni. ”Organisaatioiden tulisi tarkkaan suunnitella, miten kirjautuminen integroidaan jo olemassa oleviin käyttäjätunnistusjärjestelmiin. Yrityssovelluksien portinvartijoina toimivien tietoturvaratkaisuiden tulisi tukea laajennettua tunnistautumista. StoneGate SSL VPN –ratkaisut vastaavat juuri näihin tarpeisiin.” Ohjelmiston käyttöliittymä ja hallintajärjestelmä ovat erittäin helppoja käyttää ja tehostavat järjestelmäylläpitäjien työtä. Ohjelmistolla voidaan määritellä hyvinkin tarkasti ja monipuolisesti, mitä yrityksen järjestelmiä erityyppiset käyttäjät voivat käyttää. Esimerkiksi etäkäyttäjien laitteiden tietoturva voidaan tarkistaa ennen kuin heille sallitaan pääsy yrityksen tärkeisiin järjestelmiin. Ratkaisu tarjoaa edistyneet tunnistautumis-, auditointi- ja raportointiominaisuudet, joiden avulla viranomaismääräysten täyttäminen helpottuu huomattavasti. Uusi keskisarjan SSL VPN –laite ja poikkeustilannelisenssointi etäyhteyksille StoneGate SSL-1060 laite on suunnattu yrityksille, jotka tarvitsevat turvallisia, autentikoituja etäyhteyksiä noin 50-500 yhtäaikaiselle käyttäjälle. Laitteen julkistuksen yhteydessä Stonesoft esittelee uuden poikkeustilannelisenssimallin kaikkiin SSL VPN -laitteisiin. ”Spike”- lisenssit ovat väliaikaisia lisenssejä, joilla käyttäjien määrää voidaan hetkellisesti lisätä poikkeustilanteissa. Tällaisia tilanteita voivat olla esimerkiksi sikainfluenssaepidemian seuraavan aallon tai toimistotiloja kohdanneen tulvan vuoksi kotiin jääneiden työntekijöiden suuri määrä. Lisäämällä etäkäyttäjien määrää järjestelmässä yritys voi turvata toimintansa jatkumisen lähes normaalina myös poikkeustilanteissa. ”Turvalliset mobiiliyhteydet yritystietoon eivät ole enää harvojen luksusta,” sanoo Stonesoftin markkinointijohtaja Klaus Majewski. ”Nykypäivän nopeatahtisessa liiketoiminnassa niiden tarjoamisesta kaikille työntekijöille on tullut menestyksen avain. Uusi Stonesoft SSL VPN auttaa organisaatioita tehostamaan näitä prosesseja ja tarjoaa työkaluja, joilla voidaan löytää uusia tekemisen malleja - tietoturvasta tinkimättä.” StoneGate SSL VPN antaa yrityksen työntekijöille ja kumppaneille mahdollisuuden käyttää hallitusti useita sovelluksia sijainnista riippumatta, millä tahansa nettiin liitetyllä laitteella. Tuottavuuden kasvun ohella yrityksen verkkoympäristö pysyy suojattuna hyökkäyksiltä. Lisäksi kehittyneet ominaisuudet kuten automatisoitu käyttäjä hallinta helpottaa yrityksen järjestelmänvalvojien työtä. Saatavuus StoneGate Virtual SSL VPN Appliance, SSL-1060 ja SSL VPN 1.4 -ohjelmisto ovat saatavilla heti. Laitekuvia: http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/brand_place/appliance_photos/