Stonesoftin ratkaisuille HP ArcSightin CEF-sertifiointi

Helsinki , 22. kesäkuuta 2011 Tietoturvayhtiö Stonesoft kertoi tänään , että yhtiön StoneGate - tietoturvaratkaisut ovat saaneet Common Event Format ( CEF) - sertifioinnin ArcSight ilta. ArcSight on HP-yhtiö ja maailmanlaajuisesti johtava yrityksille ja julkishallinnolle tietoturvaa ja hallintaratkaisuja kehittävä palveluntarjoaja. Stonesoft on yksi ensimmäisistä tietoturvatoimittajista maailmassa, joka tarjoaa täyden CEF- tuen .

Käytännössä sertifiointi tarkoittaa sitä, että StoneGaten lokipalvelin voidaan konfiguroida välittämään StoneGate palomuuri-, tunkeutumisen havainnointi- ja esto- -, sekä SSL VPN laitteiden lokeja ArcSight ille CEF - muodossa . Tämä tehostaa ja yksinkertaistaa StoneGate -tuoteperheen tapahtumalokien ja ArcSight Enterprise Threat- ja Risk Management ( ETRM) - alustojen yhteensopivuutta .

" Tilanteen tasalla oleminen on avain verkon suojaamiseen , ja CEF - sertifiointi on osoitus strategisesta sitoutumisestamme tarjota asiakkaillemme kaikkein edistyksellisimmät tietoturvatyökalut . A siakkaamme saavat nyt käyttöönsä tehokkaamman rajapinnan eri tietoturvasovellusten välille , mikä parantaa näkyvyyttä verkkoympäristöön ja lisää ymmärrystä siitä, mitä verkossa tapahtuu " , sanoo Antti Kuvaja , Stonesoftin tuotehallinta johtaja .

"Jotta haittaohjelmia pystytään ymmärtämään ja torjumaan , järjestelmänvalvojien on pystyttävä luottamaan tietoturvaratkaisujen tuottamiin tietoihin verkon tapahtumista", sanoo Dan Barahona , ArcSightin liiketoiminnan kehitysjohtaja . "Yhdistämällä Stonesoftin pitkälle kehitetyn keskitetyn hallinnan ja ArcSightin ETMR-ratkaisun, organisaatiot saavat kriittistä , ajan tasalla olevaa tietoa oman verkkonsa turvallisuuden tilasta . "

Common Event Format ( CEF) on avoin lokienhallintastandardi , joka parantaa eri tietoturvaratkaisujen ja verkkolaitteiden tuottamien tietojen yhteen sopivuutta. CEF-standardin taustalla on kokemusta yli 275 tuotteen integroinnista, jotka edustavat yli 35 eri tuotekategoriaa. CEF on ensimmäinen lokihallintastandardi, joka tukee laajasti erilaisia laite tyyppejä . CEF tarjoaa yrityksille mahdollisuuden käyttää yhteistä tapahtumalokia siten, että tiedot voidaan helposti kerätä ja yhdistää analysointia varten yhden hallinta järjestelmän avulla .

Sen lisäksi, että lokeja pystyy lähettämään CEF-muodossa, StoneGate Management Center (SMC) - hallintajärjestelmä voi myös vastaanottaa lokeja CEF-yhteensopivista laitteista. Tämä täydentää ja helpottaa kolmannen osapuolen tapahtumalokien hallintaa StoneGate Management Centerissä. Uusi CEF -lokiprofiili on mukana uudessa SMC 5.3:ssa

Lisätietoja CEF-sertifioinnista osoitteessa http://www.arcsight.com/solutions/solutions-cef/ .

Lista kaikista CEF-yhteensopivista ratkaisuista löytyy osoitteesta http://www.arcsight.com/index.php/partners/tech-partners .

Lisätietoja:

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com , www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/ .

Yrityksestä

Viestintä on muutoksen tilassa. Perinteiset kommunikaation keinot eivät enää riitä. SEK tarjoaa sekä nykyaikaista viestintää että markkinointi-PR:ää, koska molempia tarvitaan vaikuttavan ja erottuvan viestinnän aikaan saamiseksi.