Stonesoftin uudet lippulaivatuotteet turvaavat suuryritysten verkot

Helsinki, 10. elokuuta 2009 - Stonesoft on julkistanut uudet korkean kapasiteetin palomuuri- sekä tunkeutumisen esto- ja havainnointilaitteet suuryritysten tarpeisiin. Aiemmin tänä kesänä Stonesoft julkisti vastaavat tuotteet pienille ja keskisuurille yrityksille, ja uudet StoneGate FW-5105 ja StoneGate IPS-6105 ovat nyt viimeisin lisäys samaan tuoteperheeseen. Uudet lippulaivatuotteet tarjoavat tinkimättömän suojan kriittisillle järjestelmille ja turvaavat näin vaativimmatkin korkean kapasiteetin ympäristöt tehokkaasti.

“Olemme erittäin ylpeitä uusista huippunopeista tietoturvalaitteidemme lippulaivoista. Esimerkiksi palomuurilla päästään jo 25 Gbit/s nopeuksiin ja IPS-laitteella voidaan suojata 10 Gbit/s verkkoja.StoneGate FW-5105 ja IPS-6105 on suunniteltu erityisesti suuryritysten ja tietoturvapalveluiden tarjoajien tarpeisiin ja tarjoavat ratkaisun pitkälle tulevaisuuteen. Uskomme, että nämä uudet ratkaisut tehostavat entisestään kilpailuasemaamme tietoturvamarkkinoilla”, sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja. StoneGate-tietoturvaratkaisu mahdollistaa sisäisten verkkojen segmentoinnin eri turvavyöhykkeisiin, jolloin esimerkiksi PCI CSS -maksukorttistandardin tai minkä tahansa muun tietoturvastandardin auditointi helpottuu. Uusi tunkeutumisen havainnointi- ja estolaite StoneGate IPS-6105 voidaan sijoittaa esimerkiksi sellaisten kriittisten järjestelmien eteen, joihin ei tuotannollisista syistä voida heti päivittää viimeisimpiä ohjelmistokorjauksia. Järjestelmä estää tällaisten palvelimien väärinkäytön ja antaa lisäaikaa päivitysten tekemiseen. Kuten aiemmin julkaistut vastaavat StoneGate IPS -ratkaisut pienille ja keskisuurille yrityksille, myös StoneGate IPS-6105 pystyy seuraamaan salattua verkkoliikennettä ja pysäyttää näin myös piilotetut hyökkäykset. Tekniset tiedot Tarkempaa tietoa StoneGate FW-5105 ja IPS-6105 -laitteista löytyy osoitteista http://www.stonesoft.com/en/products_and_solutions/products/fw/appliances/fw-5105/ ja http://www.stonesoft.com/en/products_and_solutions/products/ips/appliances/ips-6105/ Kuvia Kuvia laitteista on saatavilla osoitteesta http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/brand_place/appliance_photos/.