Tekoälyä ja koneoppimista Dell Technologiesin vuoden pääjulkistuksissa

Dell Technologies World -tapahtumassa Las Vegasissa julkistettiin joukko älykkäitä tulevaisuuden ratkaisuja IT-murrosta läpikäyvien yritysten tarpeisiin. Konesaliratkaisuissa hyperkonvergenssista on tulossa valtavirtaa, ja PowerMax-koneoppimismoottori tuo konesaleihin lisää automaatiota ja älyä. Microsoftin kanssa yhteistyössä suunniteltu IoT-ratkaisu tarjoaa yrityksille helppoutta ja hallittavuutta esineiden internetin kehittämiseen.

Jokavuotisessa Dell Technologies World -tapahtumassa julkistettiin laaja joukko uusia älykkäitä tuotteita ja ratkaisuja IT-murrosta läpikäyvien organisaatioiden tulevaisuuden tarpeisiin. Yli 14 000 asiakasta ja yhteistyökumppania Las Vegasiin keränneessä tapahtumassa oli esillä ensimmäistä kertaa koko Dell Technologies -yritysperheen tuotevalikoima käyttöliittymistä ja ydininfrastuktuureista aina pilveen asti.

Tapahtumassa Dell ennustaa kasvun jatkuvan PC-, palvelin- ja tallennusmarkkinoilla.

”Olemme maailman johtava palvelin- ja tallennusratkaisujen tarjoaja, ja odotamme markkinaosuutemme kasvavan entisestään. Ensimmäisen neljänneksen luvut näyttävät hyviltä myös PC-markkinoilla, jossa olemme kasvattaneet markkinaosuuttamme jo 21 peräkkäisellä kvartaalilla”, kertoo Dell Technologiesin tuotteista ja toiminnoista vastaava johtaja Jeff Clarke.

Lisää automaatiota ja älyä moderniin konesaliin

Digitaalisaatio ravistelee jokaista toimialaa. Pysyäkseen kilpailukykyisinä yrityksillä on kova työ modernisoida sitä tukevat pilvi- ja IT-infrastruktuurinsa. Vastatakseen yritysten tarpeisiin parantaa tuottavuuttaan ja lisätäkseen automaatiota, Dell Technologies tuo markkinoille uusia innovatiivisia palvelin- ja tallennusratkaisuja.

Suuryritysten tallennustarpeisiin vastaa uusi seuraavan sukupolven PowerMax, markkinoiden suorituskykyisin high-end-levyjärjestelmä, joka sisältää reaaliaikaisen koneoppimismoottorin. Maailman nopeimpana tallennusjärjestelmänä[1] (NVMe) PowerMax tarjoaa jopa 10 miljoonaa lukuoperaatiota sekunnissa[2] (IOPS) ja lähimpään kilpailijaan nähden jopa 50 % nopeammat vasteajat[3]. PowerMax on suunniteltu vastaamaan maailman vaativimpiin työkuormiin. PowerMax OS:n koneoppimismoottori tekee automaattisesta tallennuksesta todellisuutta. Sen ennakoiva analytiikka ja älykäs automaatio maksimoivat suorituskyvyn ilman valvonnan tarvetta ja vähentävät kustannuksia.

Hyperkonvergoitujen konesalien käyttöönotto yleistyy, kun organisaatiot pyrkivät kehittämään kilpailukykyään digitalisoituvassa markkinassa. Dell Technologies esitteli uusinta teknologiaa hyödyntävät Dell EMC VxRail Appliances- ja VxRack SDDC Systems -ratkaisut, jotka tuovat asiakkaille hyperkonvergoitujen konesalien keskeiset hyödyt: joustavuuden, tehokkuuden, hallitun ohjelmisto-ohjatun kokonaisuuden sekä automatisoidun alustan.

Dell Technologies tekee tekoälystä ja koneoppimisesta todellisuutta

Tekoäly, koneoppiminen, esineiden internet sekä erilaiset ohjelmisto-ohjatut ratkaisut ovat tulevaisuuden dataohjautuvan liiketoiminnan ja sen myötä IT-strategioiden ytimessä.

Koneoppimisen työkuormat vaativat teknologialta datan analysoinnissa suurta suorituskykyä ja kapasiteettia. Maailman myydyin palvelinsarja, Dell EMC PowerEdge, laajenee ja ottaa harppauksia tekoälyn hyödyntämisessä, kun yhtiö julkaisi 14. sukupolven neljän suorittimen PowerEdge R940xa- ja PowerEdge R840 -palvelimet. Uutuuksien entistä parempi suorituskyky ja muisti mahdollistavat datan nopean jalostamisen liiketoiminnan tueksi.

Dell Technologies ja Microsoft IoT-yhteistyöhön

Esineiden internet tarjoaa valtavan määrän mahdollisuuksia liiketoiminnalle, mutta yritykset kohtaavat haasteita sen taustalla olevien laitteistojen, sovellusten ja pilvipalveluiden yhteensovittamisessa. Dell Technologies ja Microsoft vastaavat tarpeeseen integroidusta ja tietoturvallisesta IoT-ratkaisusta. Dell Edge Gateways-, VMware Pulse IoT Center- ja Microsoft Azure IoT Edge -ratkaisuihin pohjautuva teknologia tarjoaa yrityksille helppoa hallintaa, keskitettyä valvontaa ja tietoturvaa, ja helpottaa yrityksiä IoT-ratkaisujen käyttöönotossa aina käyttöliittymistä pilveen asti.

Lue lisää edellä esitellyistä sekä muista Dell Technologies World -tapahtuman julkistuksista (englanniksi):

Lisätietoja:

Mika Enberg, maajohtaja, Dell EMC Suomi, mika.enberg@dell.com, 050 542 3730

Päivi Kivikoski, markkinointijohtaja, Dell EMC, paivi.kivikoski@dell.com, +358 40 6358 768

Dell Technologies

Dell Technologies on ainutlaatuinen yritysperhe, joka tarjoaa organisaatioille niiden tarvitsemat välineet digitaalisuuden rakentamiseen, tietoteknologian hyödyntämiseen ja tietopääoman suojaamiseen. Dell Technologies palvelee kaikenkokoisia asiakkaita 180 maassa toimialansa kattavimmalla ja innovatiivisimmalla tarjoomallaan.

Dell Technologies World -tapahtuma järjestettiin tänä vuonna 30.4.–3.5.2018. Jokavuotisessa tapahtumassa teknologia- ja liiketoiminta-ammattilaiset voivat verkostoitua ja saavat tuoreimmat tiedot ja näkemykset teknologian tuomista mahdollisuuksista paremman tulevaisuuden luomiseen. Lisätietoja: www.delltechnologiesworld.com ja Twitterissä #DellTechWorld

# # #

[1] Based on Dell EMC internal analysis of published bandwidth of the PowerMax 8000 versus competitive mainstream arrays, March 2018.

[2] Based on Dell EMC internal analysis of Random Read Hits Max IOs Per Second (Within a single array) for the PowerMax 8000, March 2018.

[3] Based on Dell internal testing using the Random Read Miss benchmark test in March 2018, comparing the PowerMax 8000 against the VMAX 950F with SAS Flash Drives. Actual response times will vary.