Terveystalo avasi mutkattoman kohtaamispaikan Helsingin Kampissa

Terveystalo avasi Helsingin Graniittitaloon uudenlaisen kohtaamispaikan asiakkailleen ja henkilöstölleen. Terveystalo Piazzan on suunnitellut työympäristön kehittämiseen erikoistunut Workspace. Suunnittelun lähtökohtana oli asiakaslähtöisyys.

Terveystalo Oy on avannut Helsingin Kampissa sijaitsevaan Graniittitalon lääkärikeskus-sairaalansa yhteyteen kohtaamispaikan sidosryhmilleen. Terveystalo Piazza mahdollistaa Terveystalolle ja sen asiakkaille sekä terveysalan asiantuntijoille uudenlaisen tavan tiedon jakamiseen.

Alansa edelläkävijänä Terveystalon tavoitteena on tuoda terveysalalle asiakaslähtöisyyttä ja kehittää koko toimialaa. Kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut viime vuosina ja se näkyy myös terveyspalveluissa. Kehitys vaikuttaa myös Terveystalon johtamis- ja organisaatiotapoihin. Uusi tilaratkaisu tukee yrityksen avointa organisaatiokulttuuria.

Terveystalo Piazzan myötä konsernin johto ja iso joukko muita konsernipalveluiden toimihenkilöitä siirtyi työskentelemään drop-in -työskentelypisteisiin. ”Halusimme tuoda konsernipalvelut suurimman toimipaikkamme yhteyteen keskelle Helsinkiä, jotta olisimme asiakaskohtaamisten keskiössä. Näin voimme parhaiten ymmärtää ja tukea alati kehittyvää liiketoimintaamme”, kertoo Terveystalon toimitusjohtaja Yrjö Närhinen.

Tilassa yhdistyy kehittyminen, keskittyminen, yhteistyö ja yhteisöllisyys

Uudet toimitilat on suunnitellut Workspace Oy, joka on erikoistunut työympäristön kehittämiseen ja huipputason sisustussuunnitteluun. Tavoitteena oli luoda kohtaamispaikka palvelemaan terveystalolaisia maanlaajuisesti. Suunnittelua ohjasi Terveystalon visio: Valintasi – terveyden edelläkävijä. ”Piazza on paikka ideoiden vaihtamiselle ja tiedon jakamiselle, ja samalla myös tila inspiraatiolle ja ajatusten jakamiselle”, sanoo Workspacen johtava asiantuntija Kenny Hytönen. ”Tämä on hyvä esimerkki siitä miten myös toimitiloilla voidaan inspiroida edelleen varsin konservatiivista terveydenhuoltoa.”

Kahdeksansataa neliömetriä kattavassa tilassa on kolme vyöhykettä: avoin kohtaamisalue, kokoustilat ja työtilat. Kohtaamisalue kahvioineen tarjoaa erilaisia pienratkaisuja epämuodollisille tapaamisille ja työskentelylle ja mahdollistaa eri sidosryhmien kohtaamisen. Kokoustilat on suunniteltu oppimiselle, aivoriihille ja päätöksenteolle. Työtiloissa on puolestaan vain Terveystalon henkilöstölle suunniteltuja drop-in -työpisteitä, sisäisiä kokoustiloja ja hiljentymistiloja.

Terveystalo Piazza toimii myös virtuaalisessa ulottuvuudessa. Sähköinen Virtuaali-Piazza yhdistää fyysiset tilat Terveystalon 150 eri toimipaikkaan. Virtuaali-Piazzassa konsernin lähes 6000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa voivat kohdata toisensa sijainnista riippumatta. Järjestelmässä voi seurata esityksiä ja osallistua seminaareihin ja kokouksiin reaaliajassa.

Lisätietoja ja kuvia:

Workspace Oy
Kenny Hytönen, johtava asiantuntija, puh. 050 664 96, kenny.hytonen@workspace.fi
Nina Kallén, Sisustusarkkitehti SIO, puh. 040 145 7494, nina.kallen@workspace.fi

Terveystalo Oy
Susanna Kinnari, viestintäjohtaja, puh. 050 545 8333, susanna.kinnari@terveystalo.com

Terveystalo
on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 000 terveydenhuollon ammattilaista. www.terveystalo.com

Työtila vaikuttaa työhösi. Workspace vaikuttaa työtilaasi.
Workspace Oy on Suomen johtava työympäristönkehittämiseen ja huipputason sisustussuunnitteluun erikoistunut yritys. Työmme tuloksena syntyy aina liiketoiminnan eri tarpeet ja työyhteisön hyvinvoinnin täyttävä elämyksellinen tilaratkaisu. Workspace tekee yrityksessä tilaa tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kasvulle, asiakaskokemusten kirkastumiselle ja työ- ja tuotantoprosessien kukoistamiselle. Asiakkaitamme ovat muun muassa Finnair, Fortum, Mandatum Life, Nordea, Senaatti-kiinteistöt, Suomen Akatemia, Tekes, VR, Wärtsilä, Stora Enso ja HUS. www.workspace.fi