TOSIBOX ESITTELI UUDEN OHJELMISTOPOHJAISEN AVAIMEN ETÄYHTEYKSILLE

Helppoja ja tietoturvallisia etäyhteysratkaisuja kehittävä Tosibox Oy on esitellyt uuden tuotteen, joka auttaa organisaatioita entistä monipuolisemmin hyödyntämään yhtiön ratkaisuja. Teknologia 17 -messuilla esitelty TOSIBOX® SoftKey on ohjelmistopohjainen aliavain, joka  toimii ilman fyysistä TOSIBOX® Key -laitetta.

Asiakkaat voivat Tosiboxin palkituilla innovaatioilla rakentaa turvalliset etäyhteydet, jotka palvelevat esimerkiksi hajautettujen tuotantojärjestelmien hallintaa ja ylläpitoa. Tyypillisiä sovelluskohteita ovat esimerkiksi  kiinteistöautomaatio, energia- ja vesihuolto sekä teollisuuden prosessit. Asiakkaan järjestelmiin tai laitteisiin kytketään TOSIBOX® Lukko, jolloin taustalla oleviin järjestelmiin päästään helposti ja turvallisesti TOSIBOX® Avaimella. Jatkossa asiakkaat tarvitsevat vain yhden fyysisen Master-avaimen, sillä julkaistava TOSIBOX® SoftKey vastaa toiminnaltaan aliavainta ja on hallittavissa fyysisen Master-avaimen kautta.

”TOSIBOX® SoftKey täydentää jatkuvasti kehittyvää ratkaisuvalikoimaamme, jolla turvalliset etäyhteydet voidaan luoda myös ohjelmistopohjaisesti. Jatkossa asiakkaat eivät välttämättä enää tarvitse fyysisiä aliavaimia, mikä entisestään nopeuttaa yhteyksien luomista ja laajentaa kytkettävien laitteiden valikoimaa”, sanoo Tosiboxin toimitusjohtaja Tero Lepistö.

TOSIBOX® SoftKey soveltuu asiakkaille, joiden pitää nopeasti tarjota yhteyksiä pitkien välimatkojen päähän. Se mahdollistaa esimerkiksi nopeiden väliaikaisten käyttöoikeuksien jakamisen vaikka toisella puolella maapalloa olevalle käyttäjälle. Kytkettävissä PC tai MAC -työasemissa ei tarvita USB-porttia, ja asiakkaat voivat luottaa ratkaisun tietoturvaan. TOSIBOX® SoftKey toimii samalla TOSIBOX® Key -ohjelmistolla, jota käytetään myös fyysisen avainlaitteen kanssa. Ohjelmistopohjaisen avaimen sarjoitus ja käyttö tapahtuu samojen tuttujen ja tietoturvallisten käytäntöjen kautta kuin fyysisen avaimen, eikä avainta voi kopioida toiselle koneelle. Myös käyttäjän autentikointi tapahtuu aina kaksivaiheisesti.

Uusi tuote tulee saataville vielä tämän vuoden aikana.

Lisätietoja:

Tero Lepistö, toimitusjohtaja, Tosibox Oy

tero.lepisto (at) tosibox.com, puh. +358 50 404 1346

Tosibox Oy
Tosibox Oy tarjoaa helpon ja tietoturvallisen etäyhteyden internetiin. Suomalaisen yhtiön tavoite on kehittää maailman paras ja tietoturvallisin internetyhteys, jonka avulla voidaan toteuttaa muun muassa asioiden internetin ratkaisuja. Tosiboxin tuotteita on käytössä 119 maassa.  Lisätietoja osoitteesta www.tosibox.com