Uusi Dell Precision –tehotyöasemien sarja mullistaa muotoilun ja suorituskyvyn

• Uudistetut tehotyöasemat tarjoavat luovien alojen ja suunnittelun ammattilaisille entistä parempaa suorituskykyä
  • Uusi Dell-patentoitu teknologia poistaa lähes kaikki muistivirheet, mikä lisää tehotyöasemien luotettavuutta ja käytettävyysaikaa
  • Dell Precision on yksi harvoista tornimallisista tehotyöasemista, joissa on edestä vaihdettavat kiintolevyt sekä ilman työkaluja irrotettavat virtalähteet

Dell julkisti tänään uudistetun Dell Precision –tehotyöasemien tuotesarjan, joka tarjoaa erinomaista suorituskykyä, käytettävyyttä sekä palkittua muotoilua. Tornimalliset tehotyöasemat on suunniteltu erityisesti ohjelmoijille, suunnittelijoille, tuotesuunnittelijoille sekä animaatio- ja muiden graafisten alojen ammattilaisille, jotka tarvitsevat suurta laskentakapasiteettia.

Tarpeisiin vastaavaa innovatiivista muotoilua

Tehotyöasemien uusi runko on muotoiltu virtaviivaiseksi ja tehokkaaksi satojen asiakasyritysten antaman palautteen perusteella. Tehotyöasemien sisus on järjestetty uudelleen niin että tärkeimpiin komponentteihin pääsee helpommin käsiksi. Vaihdettavat komponentit, kuten muistit ja kiintolevyt, ovat erillään komponenteista, joihin harvoin tulee päästä käsiksi, kuten johdinsarjoista ja tuulettimista. Tämä yksinkertaistaa tehtäviä ja vähentää huolto- ja päivitystarpeita. Muita tuotesarjan innovaatioita ovat muun muassa:

• Ilman työkaluja irrotettava virtalähde: Dell tarjoaa alan ainoana ilman työkaluja irrotettavan tornityöaseman virtalähteen. Virtalähde on lukittava ja siinä on kahva, joka palaa vihreänä laitteen toimiessa oikein. Tämä vähentää käyttökatkoihin kuluvaa aikaa.
  • Kotelon edestä vaihdettavat kiintolevyt: T7600-mallin uusi runkomuotoilu mahdollistaa yhtenä harvoista tornityöasemista kiintolevyjen pikaliitännän edestä käsin.
  • Etäkäyttö: Dell Precision T7600 muuntuu helposti kehikkoratkaisuksi, joka voidaan asentaa mihin tahansa Dell PowerEdge –palvelimen vakiokehikkoon.
  • Luotettava muistiteknologia: T3600-, T5600- ja T7600-tehotyöasemissa on alan ensimmäisenä Dell-patentoitu, BIOS-tasolla ohjelmoitu RMT (Reliable Memory Technology) –koodi. Se poistaa lähes kaikki muistivirheet huipputason työasemista.

Tornityöasemien uusi tehokas mallisto

Dellin uudet tehotyöasemat sisältävät uutta Intel®-mikroarkkitehtuuria sekä kahdeksanytimiset suorittimet monisäikeisille sovelluksille. Niissä on visuaalista suorituskykyä parantavat kolmannen sukupolven PCIe-väylät sekä jopa 512 Gt:n nelikanavainen muisti suurien tietomäärien käsittelemiseksi. Työasemissa on myös NVIDIA Maximus –teknologiaa sekä laaja valikoima ammattitason näytönohjaimia, kuten AMD FirePro V7900 ja NVIDIA Quadro 6000.

Uudet Dell-tehotyöasemat:

• Dell Precision T7600: Dellin tehokkain ja eniten laajennettavissa oleva tehotyöasema on suunniteltu suurinta suorituskykyä varten. Se soveltuu video-, animaatio-, suunnittelu ja simulointityöhön sekä suuren tietomäärän taloudelliseen ja tieteelliseen analysointiin.
  • Dell Precision T5600: Tehokas ja luotettava kahden suorittimen tehotyöasema on suunniteltu ympäristöihin, joissa on rajoitetusti tilaa, mutta jotka edellyttävät merkittävää laskentakykyä. Se soveltuu monimutkaisten 3D-mallien suunnitteluun, elokuvien ja videosisältöjen luomiseen sekä vaativiin suunnittelu- ja analysointitehtäviin.
  • Dell Precision T3600: Yhdellä suorittimella varustettu tehotyöasema on suunniteltu keskitason suorituskykyä vaativien työmäärien käsittelyyn. Se tarjoaa hyvän yhdistelmän suorituskykyä ja skaalautuvuutta yleistason 3D-, CAD-, CAM- sekä vastaavan digitaalisen sisällön sovelluksille.
  • Dell Precision T1650: Perustason tornityöasema vaativille ammattilaissovelluksille tarjoaa sertifioitua suorituskykyä 2D- ja yksinkertaisten 3D-mallien, kuvamuokkauksen, CAD-piirustusten ja web-kehityksen parissa työskenteleville.

Huippuluokan luotettavuus ja hallittavuus

Kaikkiin Dell-tehotyöasemiin on yhdessä alan johtavien ohjelmistotalojen kanssa sertifioidut sovellukset, joita tarvitaan digitaalisessa sisällöntuotannossa, tieteissä, lääketieteellisessä kuvantamisessa, energiateollisuudessa, paikkatietojärjestelmissä sekä suunnittelutyössä. Ohjelmistotoimittajat varmistavat testein, että laitteisto ja sen yksittäiset osat toimivat virheettä ja moitteetta. Uusiin tehotyöasemiin on saatavissa sertifioituja ohjelmistoja muun muassa seuraavilta toimittajilta: Autodesk, Dassault Systemes, PTC, Siemens PLM, Adobe, Avid, Grass Valley, Landmark, Schlumberger, ESRI ja Barco.

Dell Precision –tehotyöasemat ovat jatkossakin markkinoiden tehokkaimpia ja alhaisia käyttökustannuksiltaan. Dell Precision T3600, T5600 ja T7600 ovat kaikki EPEAT®-luokiteltuja ja tarjoavat ENERGY STAR® 5.2 –konfiguroinnin, mukaan lukien 80 PLUS® Gold –virtalähteet. Nämä pienentävät ympäristövaikutuksia ja energiakustannuksia.

Digitaaliset aineistot ovat turvassa tietoturvapalveluilla, kuten Dell Data Protection -kryptauksella. Uusissa tornityöasemissa on valinnaisena myös Intel vPro™ -teknologiaa, lukittavat portit sekä TPM (Trusted Platform Module) verkkopohjaiselle päätetyöskentelylle. Lisäksi Dellin valinnaiset ProSupport-palvelut tarjoavat loppukäyttäjille ja IT-ammattilaisille laitteistoon ja ohjelmistoon liittyvää teknistä tukea etäältä ja paikan päällä, mikä helpottaa uusien työasemien ja laitteiden käyttöönottoa.

Hinta ja saatavuus:

Dell Precision T1650, T3600, T5600 ja T7600 ovat saatavilla toukokuusta alkaen. Hinnat:

• Dell Precision T7600 alk. 1 713 euroa
  • Dell Precision T5600 alk. 1 448 euroa
  • Dell Precision T3600 alk. 877 euroa
  • Dell Precision T1650:n hinta tarkentuu toukokuussa.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla.

Lisätietoja:

Lisätietoja Suomessa: Sanna Nieminen, Oy Dell Ab, puh. 020 753 3533, sanna_nieminen@dell.com

Lisätietoja (englanniksi):
Anna Loftin, Dell, anna_loftin@dell.com, puh. +44 (0)1344 373 014
Richard Easton, AxiCom, richard.easton@axicom.com, puh. +44 (0)20 8392 4060

Tietoja Dellistä
Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi