• Oy SEK Ab/

Volvo ottaa käyttöön Suomessa V-Traffic -palvelun (RDS TMC) uuden Volvo Sensus RTI -navigointilaitteiston yhteydessä

Helsinki 17.6.2013. Volvo ottaa käyttöön Suomessa mallivuoden 2014 ja Sensus RTI -navigoinnin yhteydessä V-Traffic TMC -liikennetiedot. Reaaliaikainen liikennetieto lisää navigoinnin tehokkuutta ja merkitystä reittiä suunniteltaessa ja tarjoaa välitöntä hyötyä käyttäjälle. Lisäksi palvelu tukee osaltaan Volvon tärkeintä perusarvoa autonvalmistuksessa turvallisuutta.

Turvallisuuden ja sujuvuuden lisääminen liikenteessä ovat Volvon keskeisiä syitä palvelun käyttöönotolle. V-Traffic Premium TMC -palvelu tuottaa Volvo -autoilijoille reaaliaikaista tietoa liikenteen häiriöistä kuten liikenneruuhkista, onnettomuuksista, vaikeista ajo-olosuhteista, tietöistä ja muista liikennehäiriöistä päätieverkolla. Palvelu parantaa merkittävästi myös navigoinnin antamia matka-aikaennusteita, jotka riippuvat liikenneolosuhteista.

”Volvo Sensus -informaatiokeskus monine laajennusmahdollisuuksineen on loistava esimerkki siitä, miten Volvo tuo uusinta tekniikkaa Volvo-kuljettajille”, kertoo Volvo Auto Oy:n tuotepäällikkö Erik Kanerva. ”V-Traffic -palvelun avulla varmistamme asiakkaillemme parhaan liikennetietopalvelun koko auton eliniäksi nyt ja tulevaisuudessa.”

"Auton ostokriteerit ovat muuttumassa nopeasti yhä yksilöllisempään ja älykkäämpään suuntaan. Sisällön merkitys kasvaa jatkossa ennen kaikkea auton sisällä, missä erilaiset turvallisuus- ja viihdepalvelut muuttavat ajokokemusta. Yhteistyö Volvon kanssa lisää merkittävästi tietoisuutta reaaliaikaisen liikennetiedon hyödyistä matkustusmukavuuden ja turvallisuuden kannalta", kuvailee Mediamobile Nordicin myynti- ja markkinointipäällikkö Matti Seimola yhtyeistyötä Volvo Auton kanssa.

Volvo Sensus -informaatiokeskus ensiesiteltiin Volvo S60:n myötä vuonna 2010. Mallivuoden 2014 myötä tehdaslisävarusteena tilattava RTI-navigointilaitteisto on varustettu V-Traffic -palvelulla, joka pystyy vastaanottamaan ja esittämään kuljettajalle reaaliaikaista liikennetietoa. Uusi High Tech -varustepaketti sisältä myös täysgraafisen digitaalimittariston, High Performance Multimedia 7” -audiojärjestelmän, Volvo on Call -turvallisuus- ja mukavuuspalvelun. Lisäksi autot voidaan jälkivarustaa Volvon uudella Connected Touch -järjestelmällä, joka tuo autoon 7” kosketusnäytön ja Internet-yhteyden, Spotifyn ja GoogleMaps-kartat ym. toimintoja.

Sensus-informaatiokeskus ja RTI-navigointi V-Traffic -palveluilla ovat jo saatavilla kaikilla Volvo-jälleenmyyjillä.

Lisätietoja: Volvo Auto
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.volvocars.fi

Lisätietoja: Mediamobile Nordic
Myynti- ja markkinointipäällikkö Matti Seimola, matti.seimola@mediamobile.com
Puhelin +358 50 3796433
www.v-traffic.fi

Mediamobile Nordic
Mediamobile Nordic tuottaa ja tarjoaa reaaliaikaista tietoa ruuhkista, kelistä ja liikenteeseen vaikuttavista häiriöistä V-Traffic –palveluissaan. Mediamobile Nordic tuottaa laajan yhteistyökumppaniverkoston avulla reaaliaikaisia tietopalveluja liikenteestä ja matkustamisesta autoteollisuudelle, navigaattoreihin, medialle, julkiselle sektorille, kuljetusyrityksiin sekä kunnille ja kaupungeille.
Mediamobile Nordic on ranskalaisen Mediamobile S.A. omistama tytäryhtiö. Mediamobile toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa ja Ranskassa.

Lainaukset

Auton ostokriteerit ovat muuttumassa nopeasti yhä yksilöllisempään ja älykkäämpään suuntaan. Sisällön merkitys kasvaa jatkossa ennen kaikkea auton sisällä, missä erilaiset turvallisuus- ja viihdepalvelut muuttavat ajokokemusta. Yhteistyö Volvon kanssa lisää merkittävästi tietoisuutta reaaliaikaisen liikennetiedon hyödyistä matkustusmukavuuden ja turvallisuuden kannalta.
Matti Seimola, myynti- ja markkinointipäällikkö, Mediamobile Nordic
Erik Kanerva, tuotepäällikkö, Volvo Auto Oy