Xbox tuo viihteen kaikille päätelaitteille

Xbox SmartGlass tarjoaa uuden tavan nauttia viihteestä sekä kotona että matkalla

LOS ANGELES – 4. kesäkuuta 2012 – Mitä jos tablet-tietokoneesi tai puhelimesi voisi tietää, mitä katselet televisiosta ja esittelisi bonus-ominaisuuksia ilman, että sinun tarvitsisi nostaa sormeasi? Entä jos voisit tablet-tietokoneesi avulla hahmotella pelikuvion EA SPORTS Madden NFL -pelissä ja hioa sen sitten täydelliseksi suoritukseksi televisiossasi? Mitä jos pystyisit hallinnoimaan mielisivustojasi television ruudulla yksinkertaisella kädenheilautuksella tai zoomaamalla tablettisi kosketusnäyttöä?

E3-messujen vauhdikkaiksi alkajaisiksi Microsoft paljasti tänään uuden rohkean vision siitä, kuinka voit nauttia viihteestä sekä kotonasi että lennossa Xbox SmartGlass -sovelluksen avulla. Xbox SmartGlass on Windows 8:lla, Windows-puhelimella sekä muilla kannettavilla laitteilla toimiva sovellus, joka yhdistää kännykän, tietokoneen ja tabletin Xbox 360 -konsoliin tehden viihteestäsi älykkäämpää, vuorovaikutteisempaa ja hauskempaa (1). SmartGlass tulee markkinoille tämän vuoden aikana. SmartGlassin älykkyys tekee viihteestä kiinnostavampaa, internetissä surffailusta vaivattomampaa ja pelien pelaamisesta mukaansatempaavaa.

”Xbox on ottanut tehtäväkseen tehdä nauttimastasi viihteestä vieläkin uskomattomamman kokemuksen”, kertoo Don Mattrick, Microsoftin Interactive Entertainment Businessin pääjohtaja. ”Xbox SmartGlass -sovelluksen avulla sytytämme viihteelle uuden valon, joka kattaa puhelimesi, tablet-laitteesi, tietokoneesi ja televisiosi. Jos pidät pelien pelaamisesta, television ja elokuvien katselemisesta, internetissä surffailusta tai musiikin kuuntelemisesta, nyt on loistava aika käyttää Xboxia”, Mattrick jatkaa.

Kaksi vuotta sen jälkeen, kun Microsoft toi markkinoille Kinect for Xbox 360 -sensorin, yritys paljasti seuraavan vaiheen tiellään tehdä Xboxista monipuolisen viihdekeskuksen julkaisemalla Xbox SmartGlassin, Internet Explorerin Xboxille sekä uutta televisio-, elokuva- ja musiikkitarjontaa.

Verkkosivu muuntuu televisioksi

Microsoft tuo markkinoille Xboxille sopivan Internet Explorerin tänä syksynä kaikissa maissa, missä Xbox ja Xbox LIVE ovat saatavilla. Xboxin mahdin, Kinectin taian ja Xbox SmartGlassin älykkyyden avulla pystyt surffaamaan internetissä käyttäen ääntäsi Xbox 360 -konsolilla (3) ja siirtymään sivustojen välillä käyttäen mobiililaitteitasi, mikä tekee internet-selailusta televisiolla (2) lasten leikkiä. Halusitpa katsastaa uuden nettisivuston isolta näytöltä, jakaa HD-videon tai lempinettisivustosi olohuoneessasi ja kokea tämän sohvaltasi suurelta näytöltä, sinulla on nyt internetin voima televisiossasi.

Xboxin viihde vain paranee

Xbox lisäsi viime vuonna Bingin mahdollistaman äänihaun ja Kinectin tehden haluamasi viihdesisällön löytymisestä entistä helpompaa (3). Tänä vuonna äänihaku laajenee kattamaan 12 uutta maata: Australia, Itävalta, Brasilia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Japani, Meksiko, Uusi-Seelanti, Espanja ja Sveitsi.

Lisäämällä nykyiseen viihdeluetteloon räätälöityä urheilusisältöä, televisio-ohjelmia, elokuvia ja musiikkisovelluksia maailman johtavilta televisio- ja viihteen tarjoajilta, Xbox tulee tänä vuonna jatkamaan välittämäsi sisällön jakamista ainutlaatuisin tavoin.

• Urheilua kotiisi. Microsoft ilmoitti useista tänä vuonna Xboxille tulevista urheilukokemuksista ja -sisällöstä, joista et halua jäädä paitsi.
    • NBA Game Time, NBA.com League Pass Broadband ja NBA League Pass (U.S.). NBA.com League Pass Broadbandia tilaavat fanit saavat pääsyn satoihin markkinoilta puuttuviin live-peleihin Amerikan sekä muutamilla muilla markkinoilla.
    • NHL Game Center (USA, Kanada). Jääkiekkofanit pystyvät nauttimaan jokaisesta tapahtumahetkestä jäällä. Yli 1 000 suoraa lähetystä, enemmän pelinaikaista vuorovaikutusta ja milloin vain tilattavia (on demand) uusintoja ja kohokohtia
    • ESPN (U.S.). Myöhemmin tänä vuonna voit nauttia suoraa lähetystä ympäri vuorokauden ESPN Networks -lempiverkoistasi – ESPN, ESPN 2, ESPN 3 ja ESPN U. Kaikki suosikkisi tulevat olemaan livenä Xboxilla.
  • Enemmän televisiota ja viihdettä. Microsoft ilmoitti tänään, että Xbox tulee lanseeraamaan yli 35 uutta sisältöpartneria seuraavien 12 kuukauden aikana, muun muassa
    • Absolute Radio – Iso-Britannia
    • Ameba TV – Kanada, Yhdysvallat
    • BreakMedia – Australia, Kanada, Intia, Irlanti, Singapore, Etelä-Afrikka, Iso-Britannia, Yhdysvallat
    • Comedy Central Stand Up – Yhdysvallat
    • Univision – Yhdysvallat
    • Wuaki – Espanja
    • Youzee – Espanja
  • Musiikki Xboxilla. Microsoft antoi pikaisen etukäteiskatsauksen Xbox Music-sovelluksesta, joka on upouusi musiikkipalvelu Xbox 360:lle, Windows-puhelimille ja Windows 8 -käyttöjärjestelmää soveltaville tietokoneille sekä tablet-laitteille.

Xbox Windows 8 -alustalla

Tänä vuonna Xbox tuo korkealuokkaiset viihdekokemukset yli 180 uuteen maahan ympäri maailmaa, kun ”Xbox on Windows 8” lanseerataan. Xboxista tulee ensiluokkainen viihdekokemus, joka tarjoaa neljä eri sovellusta: Xbox Video, Xbox Music, Xbox Games ja Xbox SmartGlass (3).

”Xbox on Windows 8”:n avulla voit pelata suorituspisteitä kerääviä pelejä ystäviesi kanssa, kuunnella musiikkia ja katsella lempitelevisio-ohjelmiasi ja -elokuviasi minne menetkin4. Xbox SmartGlass:n avulla voit aloittaa televisio-ohjelman tai elokuvan katselun Windows 8- tablet-laitteesta ja katsella sen loppuun laajakuvatelevisiossa.

Tietoa Xboxista

Xbox on Microsoftin huippuluokan viihdepalvelu, joka on yhteensopiva television, puhelimen, tietokoneen ja tablet-tietokoneen kanssa. Se tarjoaa parhaat ja laajimmat pelivalikoimat sekä yhden maailman suurimmista musiikki-, elokuva-, televisio- ja urheilukirjastoista. Kinectin avulla Xbox 360 nosti pelaamisen ja viihteen olohuoneessa aivan uudelle tasolle, jossa pelien pelaamiseen ja tietojen löytämiseen ei tarvita kauko-ohjainta. Lisätietoja Xboxista löytyy osoitteesta http://www.xbox.com.

Tietoa Microsoftista

Vuonna 1975 perustettu Microsoft (Nasdaq MSFT) on maailman johtavin ohjelmistojen, palveluiden ja ratkaisujen tarjoaja, joka auttaa liikeyrityksiä ja yksityisihmisiä saavuttamaan täydet potentiaalinsa.

1 Xbox SmartGlass on saataville valikoiduille peleille ja Xbox LIVE -sisällölle ja vaatii toimiakseen internet-yhteyden ja yhteensopivat laitteet. Xbox LIVE Gold -jäsenyys vaaditaan (myydään erikseen) myös joidenkin Xbox SmartGlassia hyödyntävien sisältöjen ja ominaisuuksien käyttämiseksi. Saatavilla olevat Xbox SmartGlass toiminnot voivat vaihdella laitekohtaisesti. Katso http://xbox.com/live.

2 Internet Explorer Xboxilla vaatii Xbox LIVE Gold -jäsenyyden (myydään erikseen).

3 Saatavilla oleva sisältö voi vaihdella alueittain. Kinect-äänihaku ei toimi Suomessa.

4 Saatavilla oleva sisältö voi vaihdella laitekohtaisesti. Pelit ja multimediasisällöt myydään erikseen.

Lisätietoja, vain lehdistölle

Jarno Kallunki-Mättö, p 050­-9195381. i-jakall@microsoft.com

E3-lehdistömateriaalit löytyvät osoitteesta http://press.xbox360.com/

Huomautus toimittajille: Microsoftia koskevia lisätietoja, uutisia ja katselmuksia löytyy Microsoft News Centeristä osoitteessa http://www.microsoft.com/news. Verkkosivustojen linkit, puhelinnumerot ja arvonimet olivat ajan tasalla julkaisuhetkellä, mutta ovat sen jälkeen saattaneet muuttua. Lehtimiehet ja analyytikot voivat ottaa yhteyttä Microsoftin Rapid Response -tiimiin tai muihin osoitteessa http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx lueteltuihin asianmukaisiin yhteyshenkilöihin lisäapua tarvitessaan.