Ahvenanmaalaisessa pokeritapahtumassa kerättiin varoja syöpätutkimukseen

Paf Charity Cash Game järjestettiin osana Paf Poker Challenge -pokeriturnausta, joka pelattiiin Maarianhaminassa kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Käteispeleinä pelatun hyväntekeväisyystempauksen 13 osallistujaa keräsivät yhteensä 7920 euroa eturauhassyövän tutkimiseen ja siitä tiedottamiseen.

Paf Charity Cash Game on käteispeli, jossa Paf kerää pelaajilta pokerin rake-summan ja antaa sen edelleen hyväntekeväisyyteen. Yhteensä 13 kutsuvierasta Ruotsista, Suomesta ja Virosta osallistui Paf Charity Cash Game -turnaukseen, joka pelattiin Ahvenanmaalla 5.‒7. kesäkuuta.

-Paf Charity Cash Game ylitti kaikki odotukset, ja monet osallistujat ylistivät tapahtumaa. Pokerinäkökulmasta oli erityisen hienoa seurata, miten Suomen Taneli Salonen tarjosi sitkeän vastuksen Ruotsin Erik Fribergille, Anton Herrmannille ja Jimmy Jönssonille yhdessä Eestin Emil "Whitelime" Patelin kanssa, toteaa mukana järjestelyissä olleen Svenska Pokerförbundet:in Björn Eriksson.

Tänä vuonna tapahtumasta saadut varainkeräystulot suunnataan ruotsalaiselle eturauhassyöpäjärjestölle, Prostataförbundet:ille, syövän vastaiseen työhön. Eturauhassyöpä on yleinen ongelma länsimaissa, ja esimerkiksi Ruotsissa tauti on todettu noin 85000 miehellä. Uusia tapauksia löydetään noin 27 päivässä.

-Olemme suunnattoman kiitollisia pelaajille, Pafille ja muille järjestäjille. Lahjoitus on meille tärkeä ja se tullaan käyttämään hoito- ja diagnoosimetodien parantamiseen liittyvään tutkimukseen sekä eturauhassyövästä tiedottamiseen, sanoo Torsten Tullberg, ruotsin eturauhassyöpäjärjestön, Prostatacancerförbundet:in, johtaja.

Paf Charity Cash Game lähetettiin suorana paf.com -sivustolla sekä Svenska Pokerförbundet -järjestön sivustolla. Tapahtumasta on pian saatavilla haastatteluja sisältävä, lyhennetty versio.

Paf Charity Cash Game -turnauksen osallistujat:

Emil “Whitelime” Patel, USA
Erik “LirarErik” Friberg, Ruotsi
Jimmy “Mr Jimmy” Jönsson, Ruotsi
Adam Martinsson, Ruotsi
Philip Klaesson, Ruotsi
Anton “Mortiiiiiiii” Herrmann, Ruotsi
Simon Löfberg, Ruotsi
Sander Laprik, Viro
Enri Orav, Viro
Taneli Salonen, Suomi
Panu Miettinen, Suomi