Bob Bradley on Huuhkajien uusi päävalmentaja - jos kertoimiin on uskominen

Suomen jalkapallomaajoukkue on toistuvien keskinkertaisten tulosten vuoksi jäämässä ulos Ranskan EM-kisoista 2016. Spekulaatioiden mukaan Mika-Matti ”Mixu” Paatelaisen päivät päävalmentajana alkavat olla luetut. Ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf onkin julkaissut kertoimet seuraavasta maajoukkueen päävalmentajasta.

Kertoimien mukaan norjalaisen Stabaek-joukkueen yhdysvaltalainen valmentaja Robert "Bob" Bradley olisi todennäköisin ehdokas. New Jerseystä kotoisin olevalla 57-vuotiaalla Bradleyllä on entuudestaan valmennuskokemusta USA:n ja Egyptin maajoukkueista. Kerroin Bradleyn valinnalle on 3.5. Kakkossuosikkina on jalkapallolegenda ja entinen kapteeni Sami Hyypiä.

”Kun katsoo kertoimia, saattaa kisa päävalmentajan pestistä muodostua pohjoismaalaiseksi. Yhdysvaltalaisen, mutta Norjassa asuvan Bob Bradleyn jälkeen tulevien ehdokkaiden joukossa on suomalaisen lisäksi tanskalainen ja norjalainen ehdokas”, sanoo Mattias Lindquist, Pafin viestintäpäällikkö.

Kolmannella sijalla kertoimien perusteella on tanskalainen maajoukkuevalmentaja Morten Olsen. Kokeneen 65-vuotiaan kerroin on 5.0. Neljättä sijaa pitää hallussaan Malmö FF:n norjalainen valmentaja Åge Hareide, jolla on kokemusta Norjan maajoukkueen valmennuksesta.

Myös Suomen kuuluisin jalkapalloilija Jari Litmanen löytyy listalta. Kerroin Litin päävalmentajan pestille on 101.0. Myös saksalainen Jürgen Klopp on tällä hetkellä työtä vailla, ja hänen kertoimensa on listan suurimpien joukossa, 201.0.

Kertoimet sille, että Mixu Paatelainen säilyttää työnsä on 21.0.

Kertoimet sille, kuka on Suomen jalkapallomaajoukkueen valmentaja 1.2.2016:

Bradley, Bob 3.50
Hyypiä, Sami 4.00