Federerin odotetaan voittavan enemmän Grand Slam -turnauksia kuin Djokovicin uransa aikana

Serbialainen tenniksen maailmanykkönen Novak Djokovic saattaa olla maanantaina alkavan US Openin voittajasuosikki. Djokovicilla on kuitenkin kova työ saavuttaa sveitsiläisen kilpakumppaninsa Roger Federerin Grand Slam -turnauksien voittomäärää seuraavan viiden vuoden aikana. Näin voi päätellä ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin kertoimista.

Pafin kertoimet osoittavat, että Sveitsin tennisihmeen odotetaan saavuttavan enemmän yksittäisiä tenniksen Grand Slam -voittoja kuin Novak Djokovic vuoden 2020 loppuun mennessä. Kertoimissa Federer vetää selvästi pidemmän korren: Federer 1,28 ja Djokovic 3,50.

”Supersveitsiläinen Roger Federer on voittanut urallaan yhteensä 17 Grand Slam -turnausta, mikä on miesten kaikkien aikojen ennätys. Serbialainen Novak Djokovic on kuitenkin huippukunnossa ja on voittanut tänä vuonna jo sekä Australiassa että Wimbledonissa. Serbillä on kaikkiaan yhdeksän titteliä. Lisäksi hän on kuusi vuotta nuorempi, joten oletettavasti hänellä on enemmän pelivuosia jäljellä kuin 34-vuotiaalla Federerillä, mikä tekee Grand Slam -titteleiden vertailusta erityisen jännittävää. Toisin sanoen tarjolla on pitkään kestävä jännitysnäytelmä kaikille tennisfaneille”, sanoo Pafin viestintäpäällikkö Mattias Lindquist.

Pafin kertoimien mukaan Djokovic vie US Openin kertoimella 2,10. Voittaessaan hän astuu siis askeleen lähemmäksi Federerin Grand Slam -titteleiden saldoa. Toiseksi pienimmän kertoimen US Openin voittoon saa Andy Murray kertoimella 4,50. Roger Federerin kerroin on kolmanneksi pienin, 5,00.

Pafin kertoimet

Novak Djokovic on enemmän Grand Slam -titteleitä kuin Roger Federerillä vuoden 2020 loppuun mennessä

Ei: 1,28
Kyllä: 3,50