Helenius saa vastaansa vaikeastihorjutettavan valkovenäläisen

”Haluan näyttää kaikille,” sanoo Helenius

Robert ”The Nordic Nightmare” Helenius kohtaa valkovenäläisen Yury Bykhautsoun Virossa lauantaina 17.3. Ottelu on osa Viron Rakveressa järjestettävää Yakuza Fight -tapahtumaa.

Pohjoismaisen painajaisen valkovenäläinen vastustajaa Bykhautsouta ei näy rankinglistojen huipulla, mutta hänen tilastonsa kertoo miehen olevan kova luu, jonka leuka kestää. Edellisessä ottelussaan Bykhautsou voitti kaksinkertaisen Venäjän amatöörimestarin, eikä häntä kovasta vastuksesta huolimatta ole tyrmätty kuuteen vuoteen.

”Venäjänmestarin odotettiin tietenkin voittavan, mutta Bykhautsou yllätti kaikki. Hänen tilastonsa ei kerro kaikkea; ehkä häneltä vain puuttuu hyvä promoottori,” sanoo Helenius.

”Tässä vaiheessa minun on tärkeää saada vastustaja, joka tulee lähietäisyydelle ja pystyy ottamaan paljon iskujani. En odota ottelusta helppoa, ja uskon, että kaikki erät otellaan loppuun. Näin voin todella testata kykyjäni ja näyttää kaikille, etten ole vielä kypsä eläkkeelle!”

Todennäköisyys sille, että ottelu kestää täydet 8 erää, on Pafin mukaan 8.50

Jos kaikki menee kuin Strömsössä...

Vaikka harjoittelussa on ollut myös ongelmia, ja vaikka Helenius hävisi edellisen ison ottelunsa brittiläiselle raskassarjalaiselle Dillian Whytelle, hän uskoo uransa olevan nousussa.

”Jos kaikki menee kuin Strömsössä ja pysyn terveenä ja hyvällä fiiliksellä. Siinä tapauksessa haluaisin toisenkin ottelun ennen kesää. Haluaisin isomman matsin,” sanoo Helenius.

Voisiko tästä ottelusta tulla taas nopea tyrmäys? Helenius on kahden vaiheilla. ”Jos niin käy, niin käy. Ottelu voi katketa avauserään – kaikki on mahdollista. Toivottavasti kuitenkaan ei; tarvitsen enemmän kuin yhden erän.”

Paf.com striimaa Yakuza Fight -tapahtuman suorana lähetyksenä. Tapahtumassa nähdään myös useita K1- ja MMA-ottelijoita. Lähetys alkaa kello 19.30 lauantaina 17.3.2018.

Lue koko haastattelu ja juttu https://www.paf.com/betting/helenius-bykhautsou-boxing-live-stream

Yakuza Fight -ottelukortti

1. Fedor Vinogradov (RUS) vs TBA (ilmoitetaan myöhemmin)

AMMATTILAISNYRKKEILY -70kg