Kertoimet tarjoavat Milos Raonicia Wimbledonin syöttökuninkaaksi

129. Wimbledonin turnaus alkaa maanantaina 29. kesäkuuta. Turnaus tarjonnee paitsi vihreää ruohoa, valkoisia vaatteita ja punaisia mansikoita, myös lukuisia ässäsyöttöjä. Sen kunniaksi ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf esittelee tänään Wimbledonin syöttöihin liittyvät kertoimet. Eniten ässiä ja turnauksen kovinta syöttöä odotetaan lähes kaksimetriseltä kanadalaispelaajalta, Milos Raonicilta – ainakin jos kertoimia on uskominen.

Raonic on kertoimien mukaan ykkössuosikki lyömään eniten ässiä turnauksessa. Tälle saavutukselle Paf antaa kertoimen 2,65. Raonic on pelannut tällä kaudella kolme ottelua ruohokentällä. Näissä otteluissa hän on lyönyt yhteensä 76 ässää, eli keskimäärin 25,3 ässää per ottelu. Raonic onkin hiljattain haastattelussa kuvaillut syöttöänsä maailman parhaaksi.

Toiseksi voittajaehdokkaaksi povataan Ivo Karlovicia, kertoimella 4,50. Hän on kuudessa ruohokenttäottelussaan syöttänyt yhteensä 163 ässää, eli keskimäärin 27,1 ässää per ottelu. 2,11 metriä pitkä kroaatti rikkoikin juuri ATP-ennätyksen kolmieräisen ottelun ässien määrässä, kun hän syötti hurjat 45 ässää Hallessa.

”Kertoimien mukaan taistelu Wimbledonin syöttökuninkuudesta käydään pitkänhuiskeiden Milos Raonicin ja Ivo Karlovicin välillä. Raonicin itsensä mielestä hän tulee iskemään turnauksen kovimman syötön ja samaa povaavat myös kertoimet. On siis hyvinkin mahdollista, että Raonic vetää pisimmän korren sekä kovissa että tarkoissa syötöissä. Raonic voitti syöttökuninkaan tittelin myös viime vuoden Wimbledonissa, kun hän syötti hurjat 164 ässää kuudessa ottelussa”, sanoo Mattias Lindquist, Pafin viestintäjohtaja.

Kerroin sille, että Raonic lyö turnauksen kovimman syötön on 2,20. Kakkossuosikki kovimpaan syöttöön on 2,08 metriä pitkä amerikkalainen John Isner, jonka kerroin on 5,00.

Lähde: http://www.atpworldtour.com/en/stats/aces/2015/grass/all/

Eniten ässiä Wimbledonissa, miehet:

Milos Raonic 2.65
Ivo Karlovic 4.50
John Isner 5.00
Marin Cilic 15.00
Roger Federer 18.00
Nick Kyrgios 21.00
Muu pelaaja 7.00

Eniten ässiä Wimbledonissa, naiset:

Serena Williams 2.20
Sabine Lisicki 4.00