Paf kasvatti voittoaan kolmatta vuotta peräkkäin

Vuonna 2013 Ahvenanmaalaisen peliyritys Pafin voitto oli 31,4 miljoonaa euroa eli 17 prosenttia enemmän kuin edeltävänä vuonna. Vuosivoitosta ehdotetaan jaettavaksi yleishyödylliseen toimintaan 21 miljoonaa euroa Pafin omistavalle Ahvenanmaan maakuntahallitukselle.

- Vuoden 2012 nousujohteinen kehitys jatkui vuonna 2013, ja liikevaihto kasvoi suurimman osan vuotta edellisvuoteen verrattuna. Kasvutahti oli erityisen selkeä vuoden kahdella ensimmäisellä neljänneksellä, kun taas kahden jälkimmäisen neljänneksen kehitys oli heikompaa, Pafin toimitusjohtaja Anders Ingves tiivistää.

Paf.com -sivuston peliliikevaihto kasvoi 7 prosentilla 73 miljoonaan euroon, kun taas maa- ja laivatoiminnan peliliikevaihto pieneni 6 prosentilla 34,6 miljoonaan euroon. Konsernin kokonaisliikevaihto vuonna 2013 ylsi 108,2 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa 3 prosentin kasvua.

Edelleen laskevan kustannustason myötä, huolimatta aiempaa hitaammasta kasvusta, konsernin liiketulos kasvoi 25 prosentilla vuodesta 2012 vuoteen 2013, jolloin se oli 30,9 miljoonaa euroa. Vuoden 2013 liikevoittoprosentti oli 28,5.

- Kaiken kaikkiaan olemme tyytyväisiä vuoden 2013 tulokseen. Voitto kasvoi kolmatta vuotta peräkkäin, ja vuonna 2014 tavoitteenamme on kasvaa sekä nykyisillä markkina-alueilla että laajentaa toimintaa jollekin uudelle kansainväliselle markkina-alueelle, sanoo Anders Ingves.

Pafin vuoden 2013 toimintakertomus ja tilinpäätös ovat nähtävissä kokonaisuudessaan täällä: https://www.paf.com/about/company-information?locale=fi_FI#

Tapahtui vuonna 2013:

• Paf saavutti K/I-luku tavoitteensa, joka oli  75 (tuottojen ja liikekulujen välinen suhde). Kolmen viimeisimmän vuoden aikana konsernin K/I-luku on pienentynyt 80:stä nykyiseen 72:een.

• Paf käynnisti vuoden aikana tutkimusprojektin yhteistyössä Tukholman Karoliinisen Instituutin kanssa. Tutkimuksen tavoitteena on parantaa mahdollisuuksia tunnistaa kielteinen pelikäyttäytyminen ja peliriippuvuus entistä varhaisemmassa vaiheessa.

• Tammikuussa maailman suurin nettipeliautomaattien jackpot-voitto tuli Pafin Mega Fortune -nettipeliautomaatista. Tämä 17,8 miljoonan ennätysvoitto sai Guinnessin maailmanennätyssertifikaatin. Ennätys on edelleen voimassa.

• Huhtikuussa lanseerattiin Pafin ensimmäinen matkapuhelimille, tablettitietokoneille ja muille kosketusnäytöllä varustetuille laitteille mukautettu mobiilisivusto.

• Lokakuussa Paf järjesti Ahvenanmaalla Paf Responsible Gaming Summit -konferenssin, jonka aiheena oli vastuullinen pelaaminen. Konferenssissa pyrittiin avaamaan keskustelua ja jakamaan tietoa, jotta pelialasta kokonaisuutena tulisi entistä vastuullisempi.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:

Anders Ingves
Puhelin: +358 (0)20 791 2300