Paf lahjoittaa brasilialaiselle hyväntekeväisyysjärjestölle 5 500 euroa

Ahvenanmaalainen peliyhteisö Paf lahjoittaa 5 500 euroa Brasilian Nova Friburgon kaupungissa toimivalle hyväntekeväisyysjärjestö Casa dos Pobresille. Lahjoitus on osa hyväntekeväisyyskampanjaa, jonka Paf julkisti Brasilian MM-kilpailun yhteydessä.

Ennen äskettäin päättyneitä jalkapallon MM-kisoja Paf julkisti Brasiliaan kohdistuvan hyväntekeväisyysohjelman, jonka puitteissa Paf lupasi lahjoittaa 500 euroa jokaista Brasilian maajoukkueen tekemää maalia kohti. Yhdentoista turnausmaalin tuoma 5 500 euron kokonaissumma luovutetaan lyhentämättömänä MM-kisakaupunki Rio de Janeiron lähistöllä sijaitsevan Nova Friburgon Casa dos Pobres -järjestön käyttöön.

Hyväntekeväisyysaloitetta tukivat myös IFK Mariehamnin brassijalkapalloilijat Bernardo Ribeiro ja Diego Assis.

“Tämä lahjoitus on erittäin tärkeä Casa dos Pobres -järjestölle. Sen avulla he voivat tukea vähävaraisia, työttömiä ja kodittomia tarjoamalla heille ruokaa, vaatteita ja elintarpeita. Nova Friburgon väestö kamppailee yhä niiden ongelmien kanssa, joita kaupunkiin kolme vuotta sitten iskeytynyt maanvyöry aiheutti. Pafin hyväntekeväisyyskampanja on siis tärkeä. Se osoittaa, että jalkapallo yhdistää meidät, vaikkakin Brasilian ja Suomen välimatka voi vaikuttaa suurelta”, toteaa IFK Mariehamnin keskikenttäpelaaja Bernardo Ribeiro, jolla on sukulaisia Nova Friburgossa.

Hyväntekeväisyyskampanja julkistettiin ennen Ahvenanmaalla 4.–13. heinäkuuta järjestettyä Paf Carnivalia, jonka teema oli Brasilia ja jalkapallon MM-kisat. Karnevaali tarjosi ruokaa, juomaa, musiikkia, laulua, viihdettä sekä sambakulkueen. Pafin, IFK Mariehamnin ja Åland Unitedin järjestämä 10-päiväinen karnevaali keräsi yli 20 000 osallistujaa.

Kuvia Maarianhaminan Paf Carnival 2014 -tapahtumasta löydät täältä (julkaisuvapaat): https://www.flickr.com/photos/playamongfriends/sets/72157645394110136/

Lisätiedot:

Viestintäpäällikkö
p: +46 729 75 23 26
sähköposti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisiä peliyrityksiä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Paf.comin pelit ovat eksklusiivisia, ja ne on luotu Pafin omalla Games Studiolla. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on myös pelitoimintaa yli 30 Itämerellä ja Pohjanmerellä liikennöivällä risteilyaluksella. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.