Paf lahjoittaa brasilialaiselle hyväntekeväisyysjärjestölle 500 euroa jokaista Brasilian MM-maalia kohti

Kun jalkapallon MM-kisojen avausottelu käynnistyy tänä iltana, alkaa myös ahvenanmaalaisen peliyritys Pafin hyväntekeväisyysaloite, joka tukee Brasilian köyhiä. Tässä rajoja ylittävässä aloitteessa Paf lahjoittaa 500 euroa jokaista Brasilian joukkueen MM-kisoissa tekemää maalia kohti Casa dos Pobres -järjestölle, joka toimii Nova Friburgon kaupungissa.

Casa dos Pobres (suom. Köyhien talo) on järjestö, joka auttaa ahdinkoon joutuneita Nova Friburgossa muun muassa ruoka- ja vaatelahjoituksin. Noin 200 000 asukkaan Nova Friburgo kärsii edelleen kaupunkia vuonna 2011 ravistelleesta maanjäristyksestä. Tämä Brasilian historian pahimpiin luonnonkatastrofeihin lukeutuva järistys vaati noin 1000 uhria ja jätti tuhansia ihmisiä kodittomiksi. Nova Friburgo sijaitsee n. 140 km Rio Janeirosta koilliseen.

Pafin hyväntekeväisyysaloitteen takana on kaksi IFK Mariehamn -jalkapallojoukkueen brasilialaista pelaajaa, Bernardo Ribeiro ja Diego Assis.

-Monet Nova Friburgossa ovat hyvin köyhiä, eikä kaikilla ole edes ruokaa ja vaatteita. Casa dos Pobres -järjestön ovet ovat aina auki apua tarvitseville, ja Pafin apu tulee olemaan korvaamaton tuki järjestön toiminnalle. Toivomme, että voimme aloitteen kautta tukea vielä useampia kurjuudessa eläviä ihmisiä, IFK Mariehamn -joukkueen keskikenttäpelaaja Bernardo Ribeiro sanoo. Ribeiron perhe asuu Nova Friburgossa.

Hyväntekeväisyysaloite käynnistyy MM-kisojen alla, 4.‒13. Maarianhaminassa pidettävien Paf Carnival -jalkapallojuhlien avaamisen yhteydessä. Juhlien teemana on Brasilia ja tietysti MM-jalkapallo, ja tiedossa on lisäksi ruokaa, juomaa, musiikkia ja paljon muuta viihdeohjelmaa.

-Paf Carnivalissa nautitaan brasilialaisen huippujalkapallon lisäksi myös maan rikkaasta kulttuuriannista, ja siksi on hienoa, että voimme tämän aloitteen kautta myös itse antaa jotain brasilialaisille. Brasilia sijaitsee maantieteellisesti katsottuna kaukana meistä, mutta on meillä paljon yhteistäkin ‒ esimerkiksi intohimomme jalkapalloon, sanoo Jaana Salminen, Paf Carnivalin projektivastaava.

Lisätietoja Paf Carnivalista: http://www.pafcarnival.ax

Lisätietoja antaa: