Paf Masters tuo yhteen Curlingin maailmanhuiput Ahvenanmaalla

Kovatasoinen kiertue ensi kertaa Suomessa

Ahvenanmaalla tehdään nyt Suomen curlinghistoriaa, kun 12 maailmanluokan curlingjoukkuetta suuntaa Ahvenanmaalle Paf Mastersiin, joka on Curling Champions Tour -kiertueen osakilpailu ja samalla maailmankiertueen ensimmäinen Suomessa järjestettävä kisa. Paf Masters pelataan Eckerössä 12.–15. lokakuuta. Kansainvälinen naisjoukkuekaarti taistelee arvokkaista rankingpisteistä sekä 18 000 euron palkintopotista.

• Turnaus on joukkueiden näkökulmasta houkutteleva, sillä 12 huippujoukkuetta kamppailee palkintopotista, joka on suuruudeltaan 32-joukkueisen Masters-turnauksen luokkaa, sanoo  Åland Curlingin toiminnanjohtaja Mari Hansen.

Olympialaisiin valmistautuva Oona Kauste mukana

Suomalaiskippari Oona Kauste on jo varmistanut paikkansa ensi talven olympialaisiin mixed doubles -paripelissä yhdessä Tomi Rantamäen kanssa. Myös Kausteen Ahvenanmaalla kisaavalla naisten joukkueella on tähtäimessä olympiapaikka joulukuussa pelattavassa karsintaturnauksessa. Paf Mastersiin suomalaiset ovat tulleet voittamaan.

• Luulen, että Oonalla on isot mahdollisuudet voittaa Paf Masters, sillä heillä on niin tasainen ja hyvin toimiva joukkue. He myös pelaavat kirjamellisesti kotijäällä, joukkue kun on osa Åland Curlingia, Mari Hansen sanoo.

Etelä-Korean Team Jung Kim sekä Japanin Team Fujisawa ovat Paf Mastersin olympiapaikkansa jo vahvistaneita joukkueita. Myös Suomen, Italian, Kanadan sekä Latvian joukkueilla on mahdollisuus varmistaa paikkansa Pyongchangiin myöhemmin tänä vuonna.