Paf ostaa italialaisen Winga-peliyhtiön

Ahvenanmaalainen peliyhteisö Paf astuu Italian markkinoille ostamalla peliyhtiö Wingan. Italialainen verkkotoimija Winga tarjoaa kasino-, pokeri- ja bingotuotteita winga.it-sivustolla sekä Winga TV -kanavalla.

Winga toimii Italian säännellyillä rahapelimarkkinoilla italialaisten rahapelilupien turvin. Vuonna 2010 perustetun yhtiön pääkonttori sijaitsee Milanossa. 27 ammattilaista työllistävän yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 noin 10 miljoonaa euroa. Yritysoston myötä Wingasta tulee Paf Groupin tytäryhtiö. Wingan toiminta jatkuu Winga-brändinimen alla sekä osoitteessa winga.it.

“Wingan hankkiminen on osa kansainvälistymisen ja laajentumisen strategiaamme. Wingan vakiintunut pelitoiminta tarjoaa erinomaisen kasvupotentiaalin, kun se yhdistetään Pafin tuotetarjontaan sekä kokemukseemme kansainvälisestä pelitoiminnasta. Ensimmäisessä vaiheessa laajennamme Wingan tuotevalikoimaa uusilla kasino- ja vedonlyöntituotteilla seuraavien vuosien aikana”, Pafin toimitusjohtaja Anders Ingves toteaa.

Winga on lähettänyt päivittäisiä peliohjelmia omalla Winga TV -kanavallaan vuodesta 2011 alkaen. Kasinopeleihin keskittyvän kanavan tarjonta yhdistyy suoraan winga.it-sivuston tarjouksiin. TV-kanavan digitaalisisältöä voi katsella Italian maanpäällisessä televisioverkossa sekä suoratoistona verkon kautta.

“On jännittävää ohjata Winga uuteen aikakauteen. Asemamme kasino-TV-markkinoilla yhdistettynä Pafin kokemukseen kansainvälisestä pelialasta saa minut vakuuttuneeksi siitä, että liiketoimintamme Italiassa kasvaa tulevien vuosien aikana”, Wingan toimitusjohtaja Assen Diakovski kertoo.

Wingan myyjänä toimi Buongiorno SpA, joka on Italiassa toimiva monikansallinen yritysryhmä, jonka toiminta keskittyy multimedia- ja digitaaliviihteeseen.

Lisätiedot:

Anders Ingves