Paf rekrytoi viisi Suomen kauneimpien murteiden taitajaa bingokuuluttajiksi

Ahvenanmaalainen peliyritys Paf päätti äskettäin koko maan kattaneen rekrytointikampanjan, jolla etsittiin Suomen kauneimpien murteiden puhujia nettibingokuuluttajiksi. Viittä valittua murretaituria voi nyt kuulla Bingo with friends -bingopelissä paf.comissa.

Paf haki työpaikkailmoituksella iloisia ja murteestaan ylpeitä 18-100 -vuotiaita, Stadin, Oulun, Savon, Turun ja Tampereen murteen taitureita ympäri Suomen maan. Työhakemukseen sisältyi yksinkertainen nettipohjainen hakulomake ja murrenäyte. Pafin bingopelin bingokuuluttajaääninä voi tästä päivästä lähtien kuulla edellä mainittujen murteiden mestareita.

”Kiinnostus murretta puhuvaa nettibingokuuluttajaa kohtaan todellakin ylitti odotuksemme. Etsimme ihastuttavia murteita Suomesta, Ruotsista ja Virosta, jotka ovat kolme markkina-alueistamme. Saimme yhteensä 150 hakemusta ja ääninäytettä. Noin 70 hakemuksista tuli Suomesta, suurin osa Oulun murteella”, kertoo Pafin markkinointipäällikkö Robert Söderdahl.

Suomalaisehdokkaiden joukosta valittiin yhteensä viisi murrrepuhujaa. Paf palkkasi sitten valitut ehdokkaat bingokuuluttajiksi yhden päivän ajaksi. Päivän aikana nettibingokuuluttajien murteet ikuistettiin studiossa Helsingissä. Tällä hetkellä näitä nauhoituksia työstetään, jotta ne voidaan liittää äänivaihtoehdoiksi Pafin nettibingopeliin Bingo with Friends. Peli lanseerataan paf.comissa 23. kesäkuuta.

Suomalaisten murteiden valinta tehtiin yhteistyössä Kotimaisten kielten keskuksen kanssa, joka edistää kotimaisten kielten asemaa ja käyttöä. Keskuksen tehtäviä ovat muun muassa kielenhuolto ja sanakirjatyö, kuten murresanakirjan julkaisu, sekä näihin liittyvä tutkimus.

Lisätietoja antaa:

Viestintäpäällikkö
P. +46 729 75 23 26
S-posti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisiä peliyrityksiä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Paf.comin pelit ovat eksklusiivisia, ja ne on luotu Pafin omalla Games Studiolla. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on myös pelitoimintaa yli 30 Itämerellä ja Pohjanmerellä liikennöivällä risteilyaluksella. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.