Paf saa turvallisen ja reilun peliyrityksen takuun

Suomalainen peliyritys Paf on nyt kansainvälisen peliyritysten toimintaa valvovan eCOGRA:n (e-Commerce and Online Gaming Regulation and Assurance) sertifioima. Riippumaton eCOGRA on arvioinut Paf.com -pelisivuston järjestelmiä ja prosesseja ja todennut niiden täyttävän ja jopa ylittävän peliyrityksille asetetut vaatimukset, eGAP (Generally Accepted Practices). Pafille on siksi myönnetty eCOGRA:n laatutunnukset, jotka myönnetään vain vastuullisten ja tasapuolisten pelipalvelujen tarjoajille.

- Meille on tärkeää, että asiakkaamme saavat pelata turvallisessa ympäristössä, ja siksi olemme tehneet paljon töitä vastuullisen pelaamisen hyväksi. Olemme ylpeitä kansainvälistä tunnustusta saaneen eCOGRA:n meille myöntämistä laatutunnuksista, Paf.com:in johtaja Anders Wiklund tiivistää.

Tiukat vaatimukset
Laatutunnusten saaminen edellyttää yrityksiltä tiukkojen kansainvälisten standardien täyttämistä. vaatimukset liittyvät pääasiassa pelaajaturvallisuuteen, pelien reiluuteen sekä yrityksen vastuullisuuteen.

Sertifioinnissa varmistettiin muun muassa, että pelien sattumanvaraisuus ja palautusprosentti täyttävät asetetut vaatimukset ja että niitä seurataan joka kuukausi.
- Tämä tarkoittaa, että pelaajamme voivat tuntea olonsa turvalliseksi palautusprosentin suhteen. Riippumaton taho on nyt mukana jatkuvasti arvioimassa sivustomme ja ohjelmistojemme laatua, Wiklund kertoo.

Laadunvalvoja eCOGRA:n tekemä sertifiointi on suoritettu seuraavissa pelikategorioissa paf.com -sivustolla: automaatit, bingo, kasino, live-kasino, pokeri ja vedonlyönti.

Ainutlaatuinen peliyritys
Ohjelmistojen ja sivuston turvallisuuden ja reiluuden lisäksi laatusertifioinnissa tutkittiin paikan päällä yrityksen sisäisiä, johtamiseen, talousasioihin ja toimintaan liittyviä prosesseja. Muutaman päivän kestänyttä tarkastusta johti eCOGRA:n Louise Chunnett, jolla on alan vankka asiantuntemus ja vuosien kokemus verkossa toimivien peliyritysten tarkastamistyöstä.

Chunnett tiivisti Pafin tilanteen seuraavasti:

- Paf todella on poikkeuksellinen peliyritys, erityisesti vastuullisen pelaamisen saralla. Pafilla on nähty tavattoman paljon vaivaa ongelmapelaamisen ja alaikäisten pelaamisen estämiseksi ja rikollisen toiminnan poistamiseksi peliympäristöstä.

- Paikan päällä tekemämme tarkastuksen pohjalta voin todeta, että Paf.com -sivuston toiminta ja ohjelmistot täyttävät korkeimmatkin vastuulliselle pelaamiselle asetetut standardit, ja että yrityksen työkulttuuri on kauttaaltaan alan huippuluokkaa. Itse asiassa Paf on asettanut vastuullisen pelaamisen tukemiselle aivan uudet, ainutlaatuiset standardit kehittämällä täsmätyökaluja, joilla voidaan aktiivisesti parantaa alalla tunnettuja parhaita käytäntöjä entisestään.

Chunnettin lausunnossa pannaan myös merkille, että Paf.com:in prosessit ovat kauttaaltaan korkealaatuisia ja linjassa melkein 200 parhaan työkäytännön kanssa pelaajaturvallisuuteen, pelien satunnaisuuteen ja operaattorin toimintaan liittyvillä osa-alueilla.

Tietoja eCOGRA:sta: www.ecogra.org/

Tietoja Pafista: www.paf.com/about