Pro Stock -moottoripyöräilijä Fredrik Fredlund: “Aion voittaa viidennen peräkkäisen EM-tittelini tänä vuonna”

Ahvenenmaalainen drag racing -moottoripyöräilijä Fredrik Fredlund aloittaa näinä päivinä yhdennentoista kilpailukautensa kiihdytyskisojen Pro Stock -moottoripyöräsarjassa. Kausi käynnistyy 28. toukokuuta, kun ensimmäinen osakilpailu ajetaan englantilaisella Santa Pod -radalla. Fredlund kertoo   sponsorilleen Pafille antamassaan ainutlaatuisessa haastattelussa, että hänen tavoitteenaan on puolustaa EM-kultaa: “Uuden moottorin ansiosta voimme panostaa tänä vuonna täysillä, ja olemme lisänneet koneeseen tätä kautta varten muutamia salaisia yksityiskohtia.”

Fredlundia, joka kiihdyttää kilpamoottoripyöränsä nollasta 100:aan km/h vain 0,98 sekunnissa, voidaan epäilemättä kutsua Euroopan nopeimmaksi moottoripyöräilijäksi. Ahvenanmaalaiselle peliyhtiölle Pafille antamassaan haastattelussa Fredlund kertoo odottavansa kisakauden alkua 28.–30. toukokuuta. Ensimmäinen osakilpailu käydään Northamptonin lähistöllä tunnetusti nopealla Santa Pod -radalla, jossa on usein reilusti yleisöä.

“Pidän Santa Pod -radasta, sillä siellä on yleensä paljon yleisöä. Kilpailuviikonloppuna paikalle voi tulla lähes 90 000 katsojaa, ja fanit ovat todella uskollisia", Fredlund kertoo.

Fredlund on saavuttanut yhteensä 10 Pro Stock -kisakautensa aikana viisi EM-kultaa, kaksi hopeaa ja yhden pronssin. Tämän kauden tavoitteena on tuoda kulta viidettä kertaa peräkkäin kotiin Ahvenanmaalle. Kauden aloitusta valmistellaan täyttä häkää.

“Saimme uuden moottorin USA:sta vasta nyt kilpailuviikolla. Edellinen moottori hajosi viimeisessä finaalissa syksyllä, joten nyt olemme tehneet rutkasti töitä saadaksemme pyörän kuntoon. Uuden moottorin ansiosta voimme panostaa tänä vuonna täysillä, ja olemme lisänneet siihen tätä kautta varten muutamia salaisia yksityiskohtia”, kertoo Fredlund.

Lue ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin ainutlaatuinen Fredrik Fredlundin haastattelu kokonaisuudessaan osoitteessa: https://www.paf.com/home/news/?id=fredlund-going-for-european-championship&locale=fi_FI

Lisätietoja aiheesta antaa:

Viestintäpäällikkö
Puh.: +46 729 75 23 26
Sähköposti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.