Raskaansarjan Helenius nousee kehään jo kesäkuussa

Raskaansarjan huippunimi Robert ”The Nordic Nightmare” Helenius kohtaa kehässä seuraavan vastustajansa jo 17. kesäkuuta.  Viime hetkellä perutun kohtaamisen Dereck Chisoran kanssa korvaa Britannian Ian Lewisonia vastaan 17.6. Tallinnan Kalevin urheiluhallissa käytävä ottelu.

Raskaansarjan tähtinyrkkeilijä Robert Helenius, 33, on ilmoittanut nousevansa seuraavan kerran kehään jo 17. kesäkuuta Tallinnan Kalevin urheiluhallissa. Edellinen, toukokuun lopulle sovittu ottelu Dereck Chisoraa vastaan peruuntui viime hetkellä promoottorin toimesta. Ottelun peruuntuminen oli kovan harjoituskauden ilman loukkaantumisia vetäneelle Heleniukselle todellinen harmin paikka, mutta Helenius ja hänen tiiminsä päättivät heti, että harjoittelua jatketaan suunnitelmien mukaan ja että toinen vastustaja etsitään pian.

Helenius voitti Dereck Chisoran Helsingissä vuonna 2011 yli 12 000 katsojan edessä siitä huolimatta, että loukkasi ottelun alussa olkapäänsä. Helenius oli valmistautunut huolellisesti tälle keväälle suunniteltuun otteluun Chisoran kanssa, ja oli kovasta treeniohjelmasta huolimatta välttänyt loukkaantumiset.

Uudeksi vastustajaksi Heleniukselle valikoitui etsinnän jälkeen Britannian Ian Lewison, jonka oli myös tarkoitus otella 27.5. kotimaassaan, mutta jonka ottelu oli peruuntunut.

- Olemme hyvin tyytyväisiä siitä, että saimme Robertille korvaavan ottelun Tallinnaan näin lyhyellä varoitusajalla. Lewison on erinomainen vastustaja tähän tilanteeseen. Hän oli valmistautunut hyvin omaan otteluunsa, joka peruuntui, joten hän on varmasti hyvässä kunnossa. Hän on nyrkkeilijänä samantyylinen kuin Chisora, joten saamme ottelussa hyvän kuvan siitä, miten valmistautuminen Chisoran kohtaamiseen on onnistunut, Heleniuksen manageri Markus Sundman sanoo.

Robert Helenius on jatkanut harjoittelua suunnitellusti, ja on valmis kohtaamaan seuraavan vastustajan.

- On hienoa päästä ottelemaan. Minulla on ollut kovia harjoitusvastustajia sparrileirillä ja ole n huippukunnossa. Olen innoissani päästessäni pian kehään Tallinnassa. Viimeksi siellä otellessani sain yleisöltä huippukannustuksen, toivon mukaan suomalaiset ovat paikalla kannustamassa tälläkin kerralla, Helenius toteaa.

– Chisoran kohtaamisen peruuntuminen on tottakai valitettavaa, ja olin latautunut tähän otteluun henkisesti. Toisaalta olen harmittelun sijaan jatkanut kovaa treeniohjelmaa, ja siksi olen nyt valmis kohtaamaan seuraavan vastustajani. Riippumatta siitä, kenet kohtaan, minun on voitettava kenet tahansa milloin tahansa, koska tavoitteeni on olla paras, Helenius jatkaa.

Lue koko uutinen osoitteessa www.paf.com . Ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf on Robert Heleniuksen pääsponsori.

Lisätietoja:

Ervin Kade