Robert Helenius nyrkkeilee Maarianhaminassa Paf Boxing Galassa 10. syyskuuta

Lauantaina 10. syyskuuta raskaansarjannyrkkeilijä Robert “The Nordic Nightmare” Heleniuksen on jälleen aika kavuta kehään. Tällä kertaa Helenius nyrkkeilee kotimaisemissaan Maarianhaminassa Paf Boxing Gala -tapahtumassa, jonka järjestää Ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf. Kenet 110-kiloinen ahvenanmaalainen kohtaa nyrkkeilygaalan pääottelussa on vielä epävarmaa, ja järjestäjä Paf käy parhaillaan  yhdessä team Heleniuksen kanssa neuvotteluja mahdollisten vastustajaehdokkaiden kanssa.

“Maailmanmestaruus on edelleen tavoitteeni. Haluan osoittaa olevani tosissani urani suhteen, ja silloin en voi otella ketä vastaan tahansa”, sanoo Helenius yksinomaan sponsorilleen Pafille antamassaan haastattelussa.

Ahvenanmaalla nyrkkeiltiin viimeksi 13 vuotta sitten, kun ruotsalainen Paolo Roberto otteli viimeisen ammattilaisottelunsa Maarianhaminan Baltichallenissa, missä  myös Paf Boxing Gala järjestetään.

“Syksyllä minulle tarjoutui monta mahdollisuutta otella. Haluan kuitenkin nyrkkeillä suomalaisen yleisön edessä, ja tästä ottelusta tulee todellinen kotiottelu, sillä asunhan itse Ahvenanmaalla”, sanoo Helenius.

Ottelu tulee olemaan erityisen tärkeä Heleniukselle, joka hävisi ammattilaisuransa ensimmäisen ottelun ranskalaiselle Duhaupasille huhtikuussa.

“Haluan todistaa, että olen edelleen mukana kuvioissa, ja että yksi tappio ei merkitse mitään. Aion tehdä kuten poikani kehotti minua tekemään huhtikuussa: “Ylös vaan ja yritä uudestaan”. Aion yksinkertaisesti nyrkkeillä uudestaan ja paremmin”, sanoo Helenius.

Koska ottelu käydään jo syyskuun alussa, Heleniuksella ei ole tänä kesänä aikaa lomailuun.

“Koko kesä kuluu kovan treenin merkeissä, aivan kuten kesäni yleensä. Yritän järjestää valmennusleirin kotona Ahvenanmaalla, jotta saisin olla perheeni kanssa.

Koska ottelu järjestetään niin aikaisin syksyllä, minulla on mahdollisuus otella vielä kerran tämän vuoden puolella”, lisää Helenius.

Nyrkkeilygaala Paf Boxing Gala järjestetään Ahvenanmaalla Maarianhaminan Baltichallenissa lauantaina 10. syyskuuta. Gaala järjestetään yhteistyössä Pafin, Team Heleniuksen ja jalkapalloseura IFK Mariehamnin kanssa. Lisätietoa Paf Boxing Gala -tapahtumasta on saatavilla pian.

Lisätietoja aiheesta:

Viestintäpäällikkö
Puh.: +46 729 75 23 26
Sähköposti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.