Robert Helenius suosikkina EBU:n raskaansarjan titteliottelussa - ainakin kertoimien mukaan

Ammattilaisnyrkkeilijä Robert Helenius ottelee titteliottelun Helsingissä 19. joulukuuta. Kehässä hänen vastaansa astelee saksalais-turkkilainen nyrkkeilijä Erkan Teper, joka on tämänhetkinen EBU:n raskaansarjan mestari. 12-eräinen ottelu käydään Hartwall Arenalla. Ahvenanmaalaisen peliyhtiön Paf:in pelikertoimien mukaan, Robert Helenius voittaa arvovaltaisen EBU raskaansarjan tittelin.

“Erkan on kova nyrkkeilijä Saksasta. Olen sparrannut hänen kanssaan aiemmin, ja hävisin muuten amatööriottelun häntä vastaan seitsemän tai kahdeksan vuotta sitten Bundesligassa. Sillä kertaa hävisin pisteillä, ottelu oli tasainen. Nyt minun on aika ottaa revanssi”, Robert Helenius kertoo.

Viime kerran Hartwall Arenalla nyrkkeillessään vuonna 2011 Helenius kohtasi Dereck Chisoran. Hän odottaa innoissaan paluutaan arenalle.

“Tämä on täydellinen tilanne minulle: titteliottelu kotikentällä. Toivon, että paikalla on runsaasti kannattajia ja että tunnelma on täsmälleen yhtä hyvä kuin viimeksi”, Robert Helenius sanoo.

Ottelu merkitsee paljon Heleniukselle ja hänen panostukselleen kohti maailmanmestaruutta.

“Ottelu merkitsee kaikkea, vaikka kaikki ottelut ovat toki tärkeitä edetessä kohti huippua. Odotan todella innolla ottelemista tittelistä ja tulen voittamaan sen”, Robert Helenius sanoo.

Ottelun kertoimet on jo asetettu, ja niiden mukaan Robert Helenius on voittajasuosikki Helsingissä. Kertoimet Robert Heleniuksen voitolle ovat 1.40 ja Erkan Teperin 2.40. Mikäli raskaansarjan nyrkkeilijöiden ottelu päättyy ratkaisemattomaan (eng. draw eli tasapeli) kertoimeksi tulee 26.00.

Kertoimet

Robert Helenius, 1.40