KOTIMAINEN KÄSIDESINFIOINTILAITE SUURILLE IHMISMÄÄRILLE - Handysept on ratkaisu turvallisempaan huomiseen

Suomalainen Handysept Oy tuo vuoden 2010 alussa markkinoille täysin uudenlaisen ratkaisun käsien desinfiointiin ja mikrobien leviämisen ehkäisyyn. Upeasti muotoiltu Handysept-käsidesinfiointilaite on tarkoitettu julkisiin tiloihin ja sen avulla pystytään tuhoamaan käsien pinnalla elävät mikrobit tehokkaasti. Hyvän käsihygienian merkitys on korostunut viime kuukausina, kun maailmalla levinnyt sikainfluenssa on saavuttanut Suomen ja diagnosoituja sairastuneita on Suomessakin jo tuhansia. Erilaisten virusten ja bakteerien leviäminen tapahtuu enimmäkseen käsien kautta, ja hyvällä käsihygienialla voidaan vaikuttaa erilaisten epidemioiden ja pandemioiden leviämiseen.

Tamperelaisen Handysept Oy:n uusi innovaatio toimii automaattisesti ja desinfioi kädet muutamassa sekunnissa. Nerokkaan toteutusmallinsa ansiosta laite tuo ratkaisun suurten massojen käsihygienian ylläpitämiseen. Ihmisvirtojen välittömään läheisyyteen sijoitettuna käsihygienialaite tarjoaa liikkuville ihmisille miellyttävän tavan huolehtia käsiensä puhtaudesta. Handysept-käsidesinfiointilaite tuhoaa mikrobit iho- ja ympäristöystävällisesti Handysept ei ole pelkkä desinfektioaineen annostelija. Taloudellinen ja täsmällinen laite sumuttaa oikean määrän desinfektioainetta juuri oikeisiin kohtiin sormenpäihin, sormille ja osaan kämmentä. Kohdatessaan mikrobin aine aiheuttaa sähkökemiallisen reaktion, joka puhkaisee mikrobin solukalvon ja tuhoaa sen. Desinfektioaine on alkoholiton, väritön ja hajuton, ei kuivata ihoa, eikä sille ole todettu allergista herkistymistä. Handysept käsihygienialaite ei vaadi lainkaan pesupisteinvestointeja, sillä ainutlaatuisen rakenneratkaisun ansiosta automaatti ei kuluta lainkaan vettä. Käyttö vähentää vesipesusta aiheutuvia kustannuksia ja säästää näin myös ympäristöä. Tyylikäs muotoilu houkuttelee käsistä huolehtimiseen Laitteen muotoilusta on vastannut Ratia Brand Co. ”Handysept on helppokäyttöinen. Siinä yhdistyvät toimivuus ja eleganssi”, sanoo suunnittelija Davide Lamparelli. Laitteen tyylikäs ilme sopii mihin tahansa julkiseen tilaan esteettisestikin ja sen väritystä on mahdollista muuttaa asiakasyrityksen visuaalisen ilmeen mukaiseksi.