Magnum Ghana – täyteläinen makunautinto eettisesti tuotetusta kaakaosta

Magnum-tuoteperhe laajenee huhtikuussa 2011, ja yksi kevään mielenkiintoisimmista jäätelöuutuuksista on Magnum Ghana. Ylellisestä makumaailmastaan tunnettujen Magnum-jäätelöiden valmistukseen valitaan ainoastaan parhaita raaka-aineita. Magnum Ghanan täyteläinen suklaanautinto on peräisin kuuluisasta ghanalaisesta kaakaosta, joka on tuotettu Rainforest Alliance -sertifioiduilla kaakaoviljelmillä eettisesti ympäristöä ja ihmistä kunnioittaen.

Rainforest Alliance -sertifikaatin myötä Magnum Ghana -jäätelössä käytetty kaakao tuotetaan viljelmillä, jotka ovat sitoutuneet noudattamaan tiukkoja eettisiä standardeja. Tuotanto tukee kestävää kehitystä niin sosiaalisesta, taloudellisesta kuin ympäristön näkökulmasta. Kaakaoviljelmien työntekijöille varmistetaan turvalliset työ- ja asuinolosuhteet sekä kohtuullinen palkka, ja raaka-aineet tuotetaan noudattaen kestävän kehityksen periaatteita.

Magnum Ghana -jäätelön paksun maitosuklaakuorrutteen alta paljastuu täyteläistä hasselpähkinäjäätelöä ja hienostunutta kaakaokastiketta. Magnum-perheen uusi tulokas on pakattu ensiluokkaisen tyylikkäästi.

•  Magnum Ghana, suositushinta vähittäiskaupassa: 1,59 €

Lisätiedot tuotteista:

Jouni Saarinen, Unilever Finland

Puh: 010 759 0656

Sähköposti: jouni.saarinen@unilever.com

Tuotenäytteet, kuvat:

Christa Tavan, FWD Helsinki

Puh: 050 527 6127

Sähköposti: christa.tavan@fwd.fi

www.gbglace.fi

Rainforest Alliance

Rainforest Alliance on riippumaton, aatteellinen järjestö, jonka toimintaa tukevat kansainväliset järjestöt, kuten YK:n ympäristöohjelma UNEP. Rainforest Alliance on määritellyt kansainväliset standardit, joihin sitoutumalla yritykset voivat vähentää tuotantonsa ympäristövaikutuksia sekä vahvistaa työntekijöiden ja viljelijöiden sosiaalista ja taloudellista turvaa.

Magnum on ylpeä yhteistyöstään Rainforest Alliancen kanssa. Tukeakseen kestävää kehitystä Magnumin tavoitteena on, että vuoteen 2013 mennessä Suomessa kaikki Magnum-jäätelöiden valmistukseen käytettävä kaakao olisi peräisin Rainforest Alliance -sertifioiduilta maatiloilta.

Tietoa Magnumista

Magnum on yksi maailman tunnetuimmista jäätelömerkeistä. Se lanseerattiin vuonna 1987, ja nykyään Magnum-jäätelöitä nautitaan jopa miljardi kappaletta vuodessa. Magnum on Unileverin jäätelöiden merkittävin tuotemerkki.