Hiihtokeskusalan sovittelusta ei tulosta, lakot laajenevat

Valtakunnansovittelijan johdolla tänään käydyt hiihtokeskusalan sopimusneuvottelut eivät edenneet. Sovittelija kutsui osapuolet seuraavaan tapaamiseen torstaiksi 13.11. klo 14.00.

- Neuvottelut ovat palkankorotusten osalta täysin jumissa. Työnantajat pitävät jääräpäisesti kiinni olemattomista palkankorotuksista, vaikka alan tilanne mahdollistaisi kohtuulliset korotukset, toteaa Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin. PAM on aiemmin ilmoittanut hiihtokeskusalan perjantaina 13.11. klo 14.00 alkavasta lakosta, johon osallistuvat kaikkien muiden hiihtokeskusten työntekijät paitsi Levin. Lakko päättyy maanantaina 16.11. klo 6.00. - Olemme tänään jättäneet valtakunnansovittelijalle ilmoituksen tukilakosta, joka koskee Rukakeskuksen alueen palveluja. Tukilakossa olisivat hotellien, ravintoloiden ja kauppojen työntekijät sekä kiinteistönhoitajat, siivoojat ja vartijat, sanoo Selin. Kuusamon Rukakeskuksen aluetta koskeva tukilakko alkaa perjantaina 13.11. klo 14.00 ja päättyy sunnuntaina 15.11. klo 6.00. Lisätietoja: Ann Selin, puheenjohtaja, puh. 0500 750 405 Annika Rönni-Sällinen, neuvottelupäällikkö, puh. 050 378 0270

Yrityksestä

PAM on Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto, meitä pamilaisia on jo yli 220 000. PAMin jäseniä työskentelee kaupoissa, hotelleissa, ravintoloissa, kiinteistöpalveluissa, vartiointialalla, hiusalalla, apteekeissa...Yksityisiä palvelualoja riittää.