Hiihtokeskusalan työehtosopimusneuvottelut ovat katkenneet

Palvelualojen ammattiliitto PAM katkaisi hiihtokeskusalan työehtosopimusneuvottelut, koska työnantajaliiton kanssa ei päästy yhteisymmärrykseen palkankorotuksen tasosta. Työnantajat ovat pitäneet kiinni EK:n palkankorotuslinjasta, eli 0,5 %:sta. PAMin alkuperäinen esitys palkankorotuksesta on 3 %.

PAM on jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lakosta, joka alkaa keskiviikkona 4.11. klo 14.00 ja päättyy perjantaina 6.11. klo 6.00. Lakko koskee neljää työnantajaliiton jäsenyritystä, jotka ovat Rukakeskus Oy (Rukan rinteet), Oy Levi Ski Resort Ltd, (Levin rinteet), Huippupaikat Oy (Vuokatin ja Tahkon rinteet), Pyhätunturi Oy (Pyhätunturin rinteet). PAM neuvottelee Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry:n kanssa hiihtokeskusalan työehtosopimuksesta, joka päättyi syyskuun lopussa. Lisätietoja: Kaarlo Julkunen, 2. varapuheenjohtaja, puh. 0500 417 187 Annika Rönni-Sällinen, neuvottelupäällikkö, puh. 050 378 0270

Yrityksestä

PAM on Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto, meitä pamilaisia on jo yli 220 000. PAMin jäseniä työskentelee kaupoissa, hotelleissa, ravintoloissa, kiinteistöpalveluissa, vartiointialalla, hiusalalla, apteekeissa...Yksityisiä palvelualoja riittää.