PAM kannattaa Lauri Lylyä seuraavaksi SAK:n puheenjohtajaksi

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallituksesta ja pamilaisista SAK:n valtuuston jäsenistä ehdoton valtaosa kannattaa SAK:n seuraavaksi puheenjohtajaksi johtaja Lauri Lylyä.

- Kävimme PAMissa avoimen keskustelun SAK:n puheenjohtajan valinnasta. Sekä hallituksemme että liittomme SAK:n valtuuston jäsenten ehdoton enemmistö kannattaa Lauri Lylyä. Näemme hänellä olevan tehtävään vaadittava osaaminen ja kokemus, sanoo PAMin puheenjohtaja Ann Selin.

PAMin hallinnon jäsenet kuulivat SAK:n valtuuston ylimääräisessä kokouksessa ehdokkaita. Kuulemansa perusteella ehdoton valtaosa piti Lauri Lylyä parhaana hoitamaan SAK:n puheenjohtajan vaativaa tehtävää. Muita ehdokkaita paremmaksi Lauri Lylyn nosti erityisesti vahva neuvottelukokemus ja -osaaminen, jonka hän on saanut SAK:n edunvalvontaosaston johtajana ja aikaisemmassa tehtävässä Sähköliiton puheenjohtajana.

Pamilaiset näkivät Lauri Lylyllä olevan parhaat edellytykset SAK:n puheenjohtajana edistää myös palvelualojen työntekijöiden asioita. Hän on muun muassa halunnut löytää keinoja alimpien palkkojen nostamiseen seuraavan sopimuskierroksen tavoitteita haettaessa.

Palvelualojen ammattiliitolla on 21 valtuutettua 120:stä SAK:n valtuuston jäsenestä.

Ann Selin, puheenjohtaja, puh. 0500 750 405
Timo Piiroinen, viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669

Yrityksestä

PAM on Suomen suurin yksityisten palvelualojen ammattiliitto, meitä pamilaisia on jo yli 220 000. PAMin jäseniä työskentelee kaupoissa, hotelleissa, ravintoloissa, kiinteistöpalveluissa, vartiointialalla, hiusalalla, apteekeissa...Yksityisiä palvelualoja riittää.