Panasonic LUMIX GX7: Valokuvauksen uutta tyyliä ja tekniikkaa

Panasonicin uusi LUMIX GX7 -järjestelmäkamera yhdistää klassisen muotoilun, kehittyneet ominaisuudet ja luovat toiminnot. Kameran elegantti muotoilu muistuttaa perinteisen valokuvauksen ajoista, ja sopii täydellisesti tyylitietoiselle valokuvauksen harrastajalle. LUMIX GX7 tarjoaa nopeutta, laatua ja joustavuutta, joilla arjen näkymät muuttuvat ainutlaatuisiksi kuvaajan oman maailman heijastumiksi.

Valmiina yllättäviin tilanteisiin

Koska täydellinen otos ei odota, LUMIX GX7 on tehty nopeaksi. Kameran Light Speed Auto Focus -tarkennuksen ansiosta nopeatkin katunäkymät tanssiparaateista aamun työmatkailijoihin ­ tallentuvat kauniin selkeinä ja terävinä. Kameran kontrastiin perustuva tarkennusjärjestelmä tuo jokaisen kuvaajan kaipaamaa nopeutta ja tarkkuutta, eivätkä ratkaisevat hetket enää katoa.

Loistavia kuvia kaikenlaisessa valossa

Valokuvaus perustuu tasapainoon ja LUMIX GX7 tarjoaa jatkuvasti erinomaisiin tuloksiin johtavan kuvanlaadun. Kamera toimii erityisen hyvin vähässä valossa ja mahdollistaa yöllisen kaupungin tai maaseudun auringonnousun tallentamisen.

Tunteita herättävää muotoilua

Mustaan tai hopeanväriseen magnesiumrunkoon verhottu LUMIX GX7 henkii korkeaa laatua ja estetiikkaa, joka vahvistaa kuvaajan tyyliä. Kameran jokainen osa on suunniteltu sekä korostamaan hienostunutta metallista profiilia että takaamaan kameran kestävyyden.

Luova valinta

LUMIX GX7 antaa kuvaajan ilmaista itseään niin käsisäätöjen kuin luovien kuvaustilojenkin avulla. Käytössä ovat uudet, kehittyneet mustavalko- ja väritehosteet ja helppokäyttöiset luovat kuvaustilat, kuten Creative Panorama, Time Lapse Shot, Stop Motion Animation ja Clear Retouch.

Täydellistä joustavuutta

LUMIX GX7 on suunniteltu ainutlaatuisen joustavaksi, jotta valokuvaaja voi napata täydellisen otoksen kaikissa tilanteissa. Kuvan voi sommitella ainutlaatuisen, 90 astetta kääntyvän Live View Finder (LVF) -etsimen kautta, kuten perinteisillä kameroilla, tai kosketusnäytön avulla, jolloin tarkennus ja valotuksen säätö tapahtuvat hetkessä kohdetta koskettamalla.

Laaja objektiivi- ja tarvikevalikoima

Osana LUMIX G -järjestelmää GX7-kamera tarjoaa käyttäjälleen maailman laajimman valikoiman Micro Four Thirds -objektiiveja ja lisävarusteita. Hyvä esimerkki on uusi kiinteäpolttovälinen LUMIX G 20 mm / F1.7 II ASPH -objektiivi. Siinä on uudelleen muotoiltu metallinen ulkoasu ja se on tyylikkäästi viimeistelty mustaksi tai hopeanväriseksi..

Valokuvaus uudistuu

Mac Berggren, Panasonic Nordicin tuotepäällikkö sanoo: “Luoville ja muotoilusta kiinnostuneille valokuvaajille kamera on elämän jatke. Me Panasonicilla ymmärrämme hyvin valokuvauksen ilon. Me muutimme valokuvausta luomalla LUMIX G -sarjan – mullistimme markkinat pienillä, kevyillä ja tyylikkäillä kameroilla, jotka mahdollistivat loistavat valokuvat. Lumix GX7 on seuraava askel tässä kehityksessä ja se on täydellinen kumppani luovuuteen ja inspiraatioon”

Ominaisuuksia:

• Erinomainen kuvanlaatu: 16.0-megapikselin Live MOS -kuvakennon ja kehittyneen Venus Engine -kuvaprosessorin ansiosta LUMIX GX7 tuottaa erinomaisen laadukkaita kuvia, jopa yöllä kuvattaessa.

• Tyylikäs, ultrakompakti ja kevyt: Klassisesti muotoiltu LUMIX GX7 on ihanteellinen lisä kehittyneen valokuvaajan kalustoon. Vain 402 gramman painoisena akkuineen ja SD-kortteineen se on helppo ottaa mukaan kaikkialle.
  • Luovuuden apulainen: Kauniissa klassisessa kuoressaan LUMIX GX7:ssä on helpot, intuitiiviset säätimet ja kehittyneet toiminnot, jotka auttavat valokuvaajaa saamaan enemmän iloa kuvaamisesta. Rungon edessä ja takana olevat säätöpyörät tekevät käsisäädöillä kuvaamisesta helppoa. Luovat kuvaustilat, kuten Creative Panorama, Time Lapse Shot, Stop Motion Animation ja Clear Retouch sekä niiden lisäksi erityinen Creative Control -toimintotila tarjoavat 22 erilaista tehostetta, mukaan lukien mustavalkoiset Rough Monochrome, Silky Monochrome ja Monochrome.
  • Äänetön laukaisu: Täysin äänettömän suljintoiminnon avulla vaikkapa katunäkymän tallentaminen onnistuu kohdetta häiritsemättä.

• Kehittynyt liitettävyys: Kuvien jakaminen järjestelmäkameralla ei ole koskaan ollut näin helppoa. LUMIX DMC-GX7 sisältää Wi-Fi®-langattoman verkkoliitännän sekä NFC (Near Field Communication) -teknologian. Kameran voi liittää vaikkapa älypuhelimeen tai tablettiin yhdellä kosketuksella, jolloin kuvien lataaminen ja jakaminen on yksinkertaista ja nopeaa. Älypuhelimella tai tabletilla voi myös kauko-ohjata kameraa.
  • Elokuvamainen video: Panasonicin LUMIX G -järjestelmä tunnetaan siitä, että se on jatkuvasti parantanut järjestelmäkameroiden videokuvan laatua, ja LUMIX DMC-GX7 jatkaa tätä perinnettä. Kamera kykenee tuottamaan kaunista Full HD 1920 x 1080 50p -videokuvaa AVCHD Progressive ja MP4-muodoissa stereoäänellä. Äänen tallennuksessa on käytettävissä Dolby® Digital -kohinanvaimennus ja Wind Cut -toiminto poistaa tuulen aiheuttaman melun.

Saatavilla syyskuussa, pelkkä runko, 14-42mm-kitti ja 20mm f1,7-kitti, kaikki mustana tai hopeanvärisenä. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Lisätiedot ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio
Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Lehdistökuvat palvelimella:

ftp: 94.247.168.181
Käyttäjätunnus: press
Salasana: panasonic09

Esittelyssä Panasonic

Panasonic Corporation on maailman johtava elektroniikka-alan kuluttaja- ja yritystuotteiden sekä teollisuuden laitevalmistaja. Tämä vuonna 1918 perustettu konserni on laajentunut globaaliksi. Siihen kuuluu 500 eri puolilla maailmaa toimivaa yritystä. Sen pääkonttori sijaitsee Osakassa Japanissa, ja sen nettoliikevaihto 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella oli yhteensä 7,30 biljoonaa jeniä (68 miljardia euroa). Panasonic pyrkii tuottamaan lisäarvoa innovaatioillaan, jotka helpottavat elämää ja tekevät maailmasta paremman. Panasonicista on lisätietoja osoitteessa http://panasonic.net/.

Panasonic Nordic toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Sen vuotuinen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua, ja sen palveluksessa työskentelee noin 80 työntekijää. Pohjoismaissa se markkinoi ensisijaisesti audio/video-, Hifi-, kodinkone-, lämpöpumppu-, akku-, tietoliikenne ja valvontatuoteryhmiä, ammattikäyttöön tarkoitettuja broadcast-laitteita sekä elektroniikkakomponenteja. Panasonicista yrityksenä ja tavaramerkistä on lisätietoja sivustossa www.panasonic.fi.