Panasonicilta huippukompakti järjestelmäkamera Lumix GF5

Panasonicin GF-mallit ovat jo vuosien ajan näyttäneet suuntaa muille järjestelmäkameroille erittäin pienen kokonsa ja kattavien ominaisuuksiensa ansiosta. Viime vuonna esitelty DMC-GF3 nimettiin nopeasti maailman pienimmäksi järjestelmäkameraksi, ja nimitystä seurasi lukuisa määrä huipputestituloksia. Malliston uusin tulokas GF5 ei ole edeltäjäänsä pienempi, mutta ominaisuuksiltaan monipuolisempi.

Panasonicin huippukompaktin uutuusjärjestelmäkameran koko mallinimi on Lumix DMC-GF5. GF-tuoteperheen uusin tulokas on lähes yhtä pieni kuin GF3, ja yhdessä terävän, nopean ja kompaktin PowerZoom-optiikan kanssa ainutlaatuinen järjestelmäpaketti. Uutuusmalli on saanut myös uuden ulkoasun, jonka viimeistelevät entistä parempi otepinta, selkeät painikkeet ja korkealaatuiset materiaalit.

Erinomaisen kuvanlaatunsa ja nopeutensa ansiosta GF5 on todellinen tiennäyttäjä. Merkittävä muutos aiempiin malleihin verrattuna on täysin uusi 12,1 megapikselin Live MOS -kenno, joka mahdollistaa ISO-herkkyysarvon 12 800 (laajennettu). GF5:n päivitetyn Venus Engine -kuvaprosessorin Multi-NR-kohinanpoistotekniikan ansiosta voit ottaa lähes täysin kohinattomia kuvia. Signaali-kohinasuhde on jopa 6 dB parempi kuin aiemmassa mallissa.

Automaattitarkennus on nopeampi ja tarkempi kuin yhdessäkään aiemmassa Panasonicin kamerassa. Kaikkien Lumix-järjestelmäkameroiden tavoin GF5:ssä on Contrast AF -ominaisuus, joka takaa paremman tarkennuksen erityisesti valovoimaisella optiikalla kuvattaessa. Vasteaika on vain 0,09 sekuntia, joten nopeasti liikkuvien kohteiden kuvaaminen on helppoa. Nopeasti eteen tulevien tilanteiden ikuistamiseen suosittelemme huipputehokasta Touch AF -toimintoa, jolla tarkennus onnistuu koskettamalla haluttua kohdetta kameran LCD-näytöllä.

GF5:n uudessa kolmetuumaisessa LCD-näytössä on jopa 920 000 kuvapistettä. Näyttö toistaa kuvat tarkasti, ja uudessa käyttöliittymässä on tyylikkäät valikot sekä yksilölliset taustakuvat.

GF5 sisältää uuden Creative Control -toiminnon, jonka avulla kuviin voidaan lisätä erilaisia tehosteita. Tehosteita on tarjolla laaja valikoima perinteisistä suodattimista leikkisämpiin vaihtoehtoihin, kuten Miniature Effect, Low Key ja Toy Effect. Tehosteita voidaan säätää portaattomasti, ja näytöltä on helppo seurata eri parametrien, kuten värin, värikylläisyyden ja kontrastin vaikutuksia kuvaan.

GF5:n uudet toiminnot tekevät valokuvaamisesta hauskempaa. Videokuvaus on entistä vaivattomampaa, sillä kameralla voi tallentaa suoraan MP4-muotoon, mikä helpottaa videoiden jakamista esimerkiksi YouTubessa. Kameran yläosassa on stereomikrofoni, jonka korkealaatuinen ääni täydentää erinomaista kuvanlaatua. Kokonaisuuden viimeistelevät Full HD 1080i ja AVCHD, joiden ansiosta saat kamerastasi kaiken hyödyn irti.

DMC-GF5 tulee myyntiin kesäkuussa, ja se on saatavilla pakettina, johon sisältyy 14–42 mm:n vakiozoom-objektiivi tai X-sarjan 14–42 mm:n PowerZoom-objektiivi.

Lisätietoja GF5:stä löytyy iTunes App Storesta saatavilla olevasta ilmaisesta Lumix G Experience -sovelluksesta. Sovellus sisältää yksityiskohtaiset tiedot koko Lumix G -malliston kameroista ja niiden teknisistä ominaisuuksista, sekä mielenkiintoisia vertailuja Lumix G -kameroiden ja perinteisten järjestelmäkameroiden välillä.

Kameran hintaa ei ole vielä vahvistettu.

Lisätietoja ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Suuriresoluutioiset tuotekuvat:

Käyttäjätunnus: press

Salasana: panasonic09

Lisätietoja:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler, Panasonic Nordic, hanna.sandler@eu.panasonic.com

Panasonic
Panasonic Corporation on maailman suurin elektroniikkatuotteiden valmistaja, jolla on kattava valikoima tuotteita kuluttajien, yritysten ja teollisuuden tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto oli viime tilivuoden aikana tilikaudella 79 miljardia euroa. Panasonicin pääkonttori sijaitsee Osakassa, Japanissa ja sen osakkeet noteerataan Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin pörsseissä (NYSE:PC).

Panasonic Nordic, filial till Panasonic Marketing Europe GmbH, Germany, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pohjoismaissa toimivan yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 268 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 henkilöä. Pohjoismaissa markkinoidut Panasonicin tuoteryhmät ovat audio/video, hifi, kamerat, toimistolaitteet, tietoliikenne, kotitalouslaitteet, paristot, ammattikäyttöön tarkoitetut lähetyslaitteet sekä sähkökomponentit. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.