Uusi toimitusjohtaja Panasonic Nordic AB:lle

Panasonic Europe on nimittänyt Paul Reidin (40) Panasonic Nordic AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 27.6.2011.

Paul Reid on aiemmin työskennellyt Panasonic Australiassa, viimeiset viisi vuotta kulutuselektroniikkaosaston johtajana. Hän tuli Panasonic Australiaan vuonna 2004 ja on hankkinut kodinelektroniikka-alalta erittäin pitkän, 17 vuoden kokemuksen.

Kulutuselektroniikkaosaston johtajana Australiassa työskennellessään Reid on vahvistanut sekä Panasonicin kasvua että markkinaosuuksia useimmissa  kulutusryhmissä.

Minun kauteni Panasonic Australiassa on on ollut erittäin antoisaa ja olen  onnekseni saanut kuulua varsin menestykselliseen ryhmään. Odotan innolla  Pohjoismaihin saapumista sekä tehtävääni Panasonic Nordic AB:n uutena toimitusjohtajana.

Paul Reid ottaa Panasonic Nordic AB:n toimitusjohtajan tehtävät vastaan edeltäjältään Andrea Gisle Joosenilta. Vastuualueena on Panasonicin toiminta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Islannissa.

Lisätietoja: Stefan Sundin Nordic Marketing Manager stefan.sundin@eu.panasonic.com

Panasonic
Panasonic Corporation on maailman suurin elektroniikkatuotteiden valmistaja, jolla on kattava valikoima tuotteita kuluttajien, yritysten ja teollisuuden tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto oli viime tilivuoden aikana tilikaudella 79 miljardia euroa. Panasonicin pääkonttori sijaitsee Osakassa, Japanissa ja sen osakkeet noteerataan Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin pörsseissä (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB on Panasonicin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pohjoismaissa toimivan yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 268 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 henkilöä. Pohjoismaissa markkinoidut Panasonicin tuoteryhmät ovat audio/video, hifi, kamerat, toimistolaitteet, tietoliikenne, kotitalouslaitteet, paristot, ammattikäyttöön tarkoitetut lähetyslaitteet sekä sähkökomponentit. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.

Yrityksestä

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä. Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.