PARAFON® on nyt Parocin akustiikkatuotemerkki

PARAFON® on vuoden 2009 alusta alkaen kaikkien Paroc -konsernissa valmistettavien akustiikka- ja sisäkattotuotteiden tavaramerkki.

PARAFON® on Suomen markkinoilla melko uusi merkki, vaikka Parocin toiminnassa akustiikkaa hyvin kuvaavalla nimellä on jo pitkä historia. Latinan kielestä peräisin olevan Parafon -sanan merkitys suomeksi on ”ääntä varten” tai ”ääntä vastaan”.

PARAFON® tuotemerkin käyttöönotolla halutaan yhtenäistää konsernin akustiikkatuotteiden viestintää ja selkeyttää asiakaspalvelua. PARAFON® -tuotenimi liitetään jatkossa akustiikka- ja sisäkattotuotenimien eteen (esim. PARAFON® Royal). Tuotteet ovat kuitenkin jatkossakin samoja korkealaatuisia ja turvallisia akustointituotteita, joihin on luotettu jo kymmenien vuosien ajan.

Parocin myymien akustiikkalevyjen pääasiallinen valmistaja, Parafon Akustik AB fuusioidaan Paroc-konserniin vuoden 2009 alusta. Samalla sen toiminta erillisenä yhtiönä lakkaa. Fuusion myötä toiminta tehostuu ja mahdollisuudet tuotekehitykseen paranevat. PARAFON® tuotteiden myynti ja markkinointi Suomessa hoidetaan Paroc Oy Ab:n Rakennuseristeissä, kuten tähänkin saakka.

Lisätiedot:
kari.telio@paroc.com, p. 0400 409541 (Akustiikka)
nina.hyyppa@paroc.com, p. 040 577 5790 (Viestintä)

Yrityksestä

Paroc-konserni on edelläkävijä energiatehokkaiden eristystuotteiden ja -ratkaisujen valmistajana. PAROC®-tuotteita ovat rakennuseristeet, tekniset eristeet, laivaeristeet, rakennuselementit ja akustointituotteet. Myyntitoimistoja ja edustustoja on 13 maassa Euroopassa ja tuotteita valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa, Puolassa ja Venäjällä. Paroc on osa Owens Corningia.