Paroc mullistaa korjausrakentamisen vanhan julkisivun päälle asennettavalla elementillä

PAROC® Reface™ vähentää merkittävästi korjausrakentamiseen vaadittavaa aikaa ja vaivaa, koska PAROC Reface -elementit asennetaan olemassa olevien rakenteiden päälle eikä vanhaa julkisivua tarvitse purkaa. Kiinteistön sisällä tapahtuva toiminta voi jatkua keskeytyksettä asennustyön aikana. Näin remontin kokonaiskustannukset vähenevät huomattavasti.

"Moderni tuulettuva teräsohutlevypinnoitteinen sandwichelementtijärjestelmä kohentaa nopeasti rakennuksen ilmettä, ja nostaa samalla kiinteistön arvoa. Eristävyyden ja tiiviyden paraneminen lisää rakennuksen energiatehokkuutta, mikä puolestaan laskee käyttökustannuksia ja lyhentää investoinnin takaisinmaksuaikaa," sanoo Juha Laihonen, Parocin Business Area Manager.

Hengittävä, paloturvallinen PAROC® Reface™ elementti kohentaa nopeasti rakennuksen ilmettä

Ulkonäöltään PAROC Reface on kuin mikä tahansa nykyaikainen Paroc-sandwichelementtijärjestelmä. PAROC Built-On -julkisivuratkaisujen yhdistäminen Reface-järjestelmään on myös mahdollista, mikäli teräspintaiseen sandwichelementiin halutaan erilaista ilmettä muilla verhousmateriaaleilla. Elementin ydin on aina kosteus- ja paloturvallista, hyvän eristyskyvyn takaavaa Paroc-kivivillaa.

Modernin julkisivun lisäksi PAROC Refacella parannetaan seinärakenteen eristävyyttä ja tiiviyttä. Järjestelmän sisäpinta on diffuusioavoin eli hengittävä. Kosteus pääsee kulkeutumaan Paroc Reface -elementtien tuuletuskanavien kautta pois seinärakenteesta. Järjestelmä on kehitetty yhteistyössä asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa, ja siitä on tehty useita patenttihakemuksia.

Innovatiivinen korjausjärjestelmä on herättänyt kiinnostusta jo ennen lanseerausta. Ruotsissa jo toteutetun kohteen lisäksi olemme myyneet Reface-elementit korjaushankkeisiin sekä Ruotsiin että Suomeen.

Per Lindborg, AB Lindborg & Söner, vastaava urakoitsija Såma AB:n hankkeessa Ruotsissa:
”Parocin uusi Reface-elementti sopii hyvin Såma AB:n projektiin. Meillä on pitkät perinteet yhteistyössä Parocin kanssa ja sanoimme kyllä, kun meitä pyydettiin testaamaan uutta korjausrakentamisen elementtiä. Lopputulos on erittäin hyvä. Järjestelmä on ihanteellinen, kun kyseessä on vanha teollisuusrakennus, joka tarvitsee julkisivun päivityksen ja lisäeristeitä."

Katso animaatio ja lue lisää www.paroc.fi/reface

Lisätiedot: Juha Laihonen, Business Area Manager, puh. 0400 902 759

Paroc on yksi Euroopan johtavia energiatehokkaiden eristeratkaisujen valmistajia uudis- ja korjausrakentamisen, laiva- ja offshore-teollisuuden, akustoinnin ja muun rakentamisen tarpeisiin. Olemme lähes 80-vuotisen historiamme ajan rakentaneet mainettamme innovaatioiden, tuoteominaisuuksien, teknisen osaamisen ja kestävän kehityksen ansiosta. Tavoitteenamme on toimia jatkossakin innovatiivisena ja luotettavana rakennetun ympäristön kumppanina asiakkaillemme. Työllistämme noin 2020 ihmistä tuotantolaitoksillamme Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa, Puolassa ja Venäjällä sekä 14 Euroopan maassa sijaitsevissa myyntitoimistoissa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 410 miljoonaa euroa.

Avainsanat: