Uudenlainen alakatto antaa arkkitehdille vapaat kädet

Paroc tuo markkinoille uuden akustiikkaratkaisun alaslasketuille katoille. Bornstein Lyckeforsin arkkitehti Johan Olsson ja hänen kollegansa ovat yhdessä Parocin kanssa luoneet T-listoille asennettavan uuden akustiikkaratkaisun nimeltä PARAFON Step for Grids, joka lanseerataan 6.-10. helmikuuta järjestettävillä Stockholm Furniture & Light Fair -messuilla.

Arkkitehtien odotetaan suunnittelevan monipuolisia ja esteettisiä alakattoja, jotka täydentävät sisustuksen muita yksityiskohtia. Aina tämä ei kuitenkaan ole helppoa, sillä useimmat markkinoilla olevat tuotteet ovat valkoisia ja sileäpintaisia. Haluan valita eri materiaalien, värien, muotojen ja jopa kiinnitysjärjestelmien välillä ilman, että kustannukset nousevat kattoon," kommentoi arkkitehti Johan Olsson Bornstein Lyckeforsilta PARAFON Step for Grids -ratkaisun suunnittelun taustoja. Uusi PARAFON Step for Grids tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia alaslaskettujen kattojen suunnitteluun.

Konsepti perustuu suoraan alustaan liimattavalle PARAFON Step Direct -ratkaisulle, jonka Paroc kehitti yhdessä Bornstein Lyckeforsin kanssa ja joka lanseerattiin vuonna 2016. Step-konseptin perusidea on yksinkertainen. Eri paksuisia, muotoisia ja värisiä akustiikkalevyjä yhdistelemällä voidaan luoda lukemattomia erilaisia ääntä vaimentavia alakattokokonaisuuksia.

PARAFON Step on valmistettu palamattomasta PAROC-kivivillasta, jolla on erinomaiset äänenvaimennusominaisuudet. Esteettiseen kokemukseen saadaan dynamiikkaa ja vaihtelua hyödyntämällä kivivillan luonnollisen karheaa rakennetta akustiikkalevyn näkyvissä reunoissa, jotka luovat kontrastin sileälle huopapinnalle. Bornstein Lyckefors on koonnut uuden värilajitelman, ja tuotteet ovat myös saatavilla kaikissa NCS-väreissä asiakkaan valinnan mukaan.

PARAFON Step tilauksen tekoa voi helpottaa tähän tarkoitetulla PARAFON Step Planning Tool -suunnittelutyökalulla, jonka avulla ladontamallit ja piirustukset voidaan laatia mittojen mukaan.

Sivuiltamme löydät kaikki tiedot PARAFON Step for Grids ratkaisusta; tuotteet, värit, muodot, paksuudet ja äänenvaimennusominaisuudet.

Tutustu PARAFON Step tuotteeseen

Lisätiedot:
Aluepäällikkö Marcus Lönn, p. 040 922 0956

Paroc on yksi Euroopan johtavia energiatehokkaiden eristeratkaisujen valmistajia uudis- ja korjausrakentamisen, laiva- ja offshore-teollisuuden, akustoinnin ja muun rakentamisen tarpeisiin. Olemme 80-vuotisen historiamme ajan rakentaneet mainettamme innovaatioiden, tuoteominaisuuksien, teknisen osaamisen ja kestävän kehityksen ansiosta. Tavoitteenamme on toimia jatkossakin innovatiivisena ja luotettavana rakennetun ympäristön kumppanina asiakkaillemme. Työllistämme noin 1840 ihmistä tuotantolaitoksillamme Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa, Puolassa ja Venäjällä sekä 13 Euroopan maassa sijaitsevissa myyntitoimistoissa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 376 miljoonaa euroa.

Avainsanat: