Gold&Green-vegeuutuus juhlapöytään: Nyhtökaura™ JouluExtra

Yrtti-punaviini-paisti, Omena-Dijon-paisti tai Karpalo-paté. Nämä kolme makuhermoja hivelevää ruokalajia ovat uusia juhlavia kasvisruokia, joita voi valmistaa Gold&Green Foodsin NyhtökauraTM  JouluExtra -tuotteesta. Reseptit on suunnitellut street food -guru Sam McCormick.

”Tämä on joulutervehdyksemme NyhtökauraTM-tuotteen ystäville. JouluExtra -tuotteesta voi valmistaa uusia juhlavia kasvisruokia, sillä tietysti vege kuuluu tänä kasvisruoan hypevuonna myös juhlapöytään”, sanoo Gold&Green Foodsin toimitusjohtaja Maija Itkonen.

NyhtökauraTM JouluExtra tulee myyntiin samanlaisessa rasiassa kuin alkuperäinen tuote. JouluExtran pohjana on perinteinen NyhtökauraTM -tuote, kypsä kaura-papu-proteiinivalmiste, mutta koostumus on suunniteltu juuri JouluExtra-reseptejä varten. Mukana on lisäksi kaksi pientä pussia valmistuksessa tarvittavia erityisiä aineksia.

Reseptit on kehittänyt Sam McCormick, joka tunnetaan street food-guruna ja mm. Hietalahden kauppahallissa sijaitsevan Kimchi Wagon -ravintolan omistajana.

”Valitse yksi pakkauksen kolmesta reseptistä ja valmista tumman aromikas Yrtti-punaviini-paisti, makean lempeä Omena-Dijon-paisti tai kylmänä tarjottava Karpalo-paté. Samin suunnittelemien ruokalajien valmistus on helppoa, mutta aikaa vievää – kuten jouluun kuuluukin. Kaikki kolme reseptiä ja ostoslistat löytyvät tuotteen pakkauksesta. Valmistusvinkkeihin ja -videoihin voi myös tutustua osoitteessa vegepaiva.fi”, Maija Itkonen kertoo.

Rajoitettu JouluExtra-erä myyntiin joulukuussa

NyhtökauraTM JouluExtra tulee myyntiin muun muassa Stockmann Herkkuun, K-kauppoihin sekä Prisma-myymälöihin 3.-24. joulukuuta välisenä aikana.
”Tänä jouluna valmistamme JouluExtra-tuotetta noin 20 000 rasiaa, joten kyse on rajoitetusta erästä. Mikäli tuote saavuttaa suuren suosion, lupaamme ensi vuodeksi lisätä määrää”, Maija Itkonen sanoo.

Perinteisen NyhtökauraTM-tuotteen tuotantovolyymi on kesästä lähtien jo nelinkertaistunut, ja sen kysyntä jatkuu edelleen ällistyttävän rajuna. Gold&Green Foodsin valmistuskapasiteetti on tällä hetkellä noin 1,5 miljoonaa rasiaa vuodessa. Ensi vuoden syksynä vuosituotannon arvioidaan olevan noin 15 miljoonaa rasiaa

Lisätietoja antaa
Maija Itkonen
toimitusjohtaja, Gold&Green Foods