Hannu Laakso nimitetty Pauligin Kahvin markkinointijohtajaksi

Paulig-konsernin Kahvi-divisioonan johtoryhmän jäseneksi ja markkinointijohtajaksi on nimitetty KTM Hannu Laakso. Hän on toiminut erilaisissa markkinoinnin johtotehtävissä yli viidentoista vuoden ajan, muun muassa MTV:llä, Elisa Oyj:llä, McDonald’silla ja Olvilla. Markkinoinnin esimiestehtävien lisäksi Hannu on johtanut kansainvälisen IUM-mediatoimistoketjun Suomen toimintoja reilun viiden vuoden ajan.

”Hannulla on vahva ja monipuolinen osaaminen markkinoinnista ja sen strategisesta johtamisesta. Maailmanmatkaajana hän on tottunut etsimään uusia makuja ja tuo sitä kautta varmasti myös uusia piristäviä ajatuksia toimintaamme ja myöhemmin kuluttajillekin koettavaksi”, Pauligin Kahvi-divisioonan toimitusjohtaja Elisa Markula kertoo.

”Kahvi on suunnattoman kiehtova asia niin aistinvaraisen arvioinnin kuin markkinoinnin ja bisneksen näkökulmasta. Kahviin liittyy myös paljon kuluttajakäyttäytymisen näkökulmia, joita kohtaan tunnen massiivista uteliaisuutta. On hienoa päästä oppimaan lisää kahvin maailmasta ja ennen kaikkea tehdä töitä kansainvälisessä Pauligin perheyrityksessä laadukkaiden ja rakastettujen kahvibrändien parissa”, Pauligin Kahvi-divisioonan markkinointijohtaja Hannu Laakso sanoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Kahvi-divisioona, Paulig Group,
p. 050 356 8359, pirjo.hastbacka@paulig.com

Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com.

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingin Vuosaaressa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia.
www.paulig.fi.