• Paulig/

Hyvän kahvin päivää vietetään 6.6.: Paulig haastaa suomalaiset kahvittelemaan yhdessä

Satavuotiasta Suomea juhlistava Syödään yhdessä -hanke kutsuu koko Suomen koolle yhteiseen kahvihetkeen kesäkuun 6. päivä. Suomen suosituinta kahvia, Juhla Mokkaa, valmistava Paulig on yksi teemavuoden pääkumppaneista.

Paulig juhlistaa 100-vuotiasta Suomea haastamalla kaikki suomalaiset yhteiselle kahvitauolle tiistaina 6.6. klo 14. Hyvän kahvin päivää on vietetty vuodesta 2004 alkaen ja tänä vuonna se on osa Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiön isännöimää Syödään yhdessä -teemavuotta.

‒ Suomalainen kahvikulttuuri on monipuolinen ja iloisia vivahteita täynnä. Mikäpä ilmentäisi sitä paremmin kuin iltapäivän kahvipaussi? Haluamme kannustaa ihmisiä pitämään pienen tauon arjen kiireistä ja pysähtymään yhdessä kahvikupin äärelle, viestintäpäällikkö Pirjo Hästbacka Pauligilta kertoo.

Samalla on hyvä tilaisuus harjoitella maljan nostamista satavuotiaan Suomen kunniaksi – kesäkuun kuudentena on tasan puoli vuotta itsenäisyyspäivään.

Kahvipäivä näkyy myös Helsingin katukuvassa. Aleksanterinkadun ja Kluuvikadun kulmassa sijaitsevassa Paulig Kulmassa paahdetaan kahvia koko päivän, joten Helsingissä liikkuvat voivat käydä maistelemassa kesäuutuuksia ja nappaamassa tuoreen kahvin mukaansa aina aamuvarhaisesta iltamyöhään. Hyvän kahvin päivän tunnelmia voi seurata myös Pauligin sosiaalisen median kanavissa. Juhlapäivän kunniaksi Pauligin Paula pukeutuu uuteen juhla-asuunsa, joka on moderni versio Sääksmäen kansallispuvusta.

Neljä viidestä kahvin ystävästä suosii vaaleapaahtoista
Suomalaiset ovat maailmanennätyskansaa kahvinjuonnissa ‒ juomme kahvia vuosittain noin 10 kiloa henkeä kohden. Keskimäärin kahvia nautitaan päivittäin noin 3–4 kupillista. Vaikka erikoiskahvit ja uudet valmistusmenetelmät kiinnostavat, edelleen yhdeksän kahvikupillista kymmenestä valmistuu perinteisellä suodatinmenetelmällä. Tummapaahtoisten kahvien suosio on kasvanut viime vuosina, mutta vaalea paahto on yhä vankalla ykkössuosikin paikalla: kaikesta juodusta kahvista meillä noin 80 % on vaaleapaahtoista.

Pauligin perinteinen Juhla Mokka on Suomen suosituin kahvi. Juhla Mokka -kahvituoteperhe on kasvanut ja siitä löytyy vaihtoehtoja myös tummapaahtoisen ja luomun ystäville. Lähestyvän äitienpäivän kunniaksi kaupan hyllyltä löytyy nyt myös Juhla Mokka -teemapakkaus, joka on sydämiä tulvillaan. Tätä juhlatuotetta on saatavilla vain rajoitettu erä huhtikuun lopulta äitienpäivään saakka.

Kesän kahvitrendi jatkuu kylmänä
Viime vuonna Suomeen rantautunut Cold Brew -kahvitrendi on yhä pinnalla, ja tänä kesänä kahvikansan trendinälkään Paulig tarjoaa jotain täysin uutta: Cold Brew Nitro -kahvijuoman. Cold Brew Nitro tarjoillaan hanasta, lisäämällä kylmäuutettuun kahviin typpeä. Typpi antaa kahville silkkisen pehmeän ja kermaisen suutuntuman. Juoma muistuttaa hieman Guinness-olutta, sillä juoman pintaan syntyy vaahtokerros. Nitro nautitaan kylmänä, makeuttamatta ja ilman jäitä.

Cold Brew Nitroa ja muita kesän trendijuomia, kuten käsinsuodatusmenetelmällä valmistettuja kahveja on saatavilla muun muassa Paulig Kulmasta.

Lisätiedot:
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Kahvi-divisioona, Paulig Group,
p. 050 356 8359, pirjo.hastbacka@paulig.com

Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com.

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingin Vuosaaressa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia.
www.paulig.fi

Pikafaktat