Lenita Ingelin nimitetty Pauligin Kahvi-liiketoiminnan johtoon

Lenita Ingelin on nimitetty Pauligin Kahvi-divisioonan toimitusjohtajaksi. Hän työskentelee tällä hetkellä Pauligin out-of-home-liiketoimintayksikkö Paulig Professionalin johtajana. Hän aloittaa uudessa tehtävässään huhtikuun alussa asemapaikkanaan Helsinki.

Lenita Ingelin on työskennellyt Pauligilla vuodesta 2013. Kahvin kiehtovaan maailmaan hän siirtyi Vaasan Groupista, jossa hän johti kansainvälistä Bake-off-liiketoiminta-aluetta Pohjoismaissa ja Baltiassa. Tätä ennen hän vastasi Unileverillä Suomen Foodsolutions-liiketoimintayksiköstä.

Pauligilla Lenitalla on ollut merkittävä rooli out-of-home-kahviliiketoimintayksikön kasvussa ja kansainvälistymisessä. Yksikön liikevaihto on 65 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on 200 Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Baltian maissa.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme nimittää tehtävään henkilön, jolle toimintamme ja tekijämme ovat tuttuja. Lenita on arvostettu, pätevä ja kokenut johtaja. Näin voimme jatkaa viime vuosien aikana divisioonassa tehtyä erinomaista työtä”, sanoo Tina Andersson, Paulig-konsernin vt. konsernijohtaja.

”Ylpeänä ja nöyränä otan vastaan työn Kahvi-divisioonan vetäjänä. Meillä on hyvä tiimi, ikoninen brändi ja intohimo kahviin. Työskentelemme kahvin valoisan tulevaisuuden puolesta ja huomioimme toiminnassamme koko arvoketjun – aina viljelijöiden tekemästä työstä alkuperämaissa kahvin ystävien nauttimaan kupilliseen. Tavoitteemme on luoda kotimarkkinoillamme merkityksellisiä hetkiä kahvin ystäville. Minulle tämä tehtävä on hieno haaste ja tartun siihen innolla”, kertoo Lenita Ingelin.

Lenita Ingelin aloittaa uudessa tehtävässään huhtikuun 1. päivä 2018. Hänestä tulee myös Paulig-konsernin johtoryhmän jäsen, ja hän raportoi Paulig-konsernin konsernijohtajalle.

Paulig Professional-liiketoimintayksikön johtajan rekrytointiprosessi käynnistyy välittömästi.

Viestintä:
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Paulig
puh: 050 356 8359

Paulig-konsernista
Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Tuorein tulokas kahvituoteperheeseen on Suomen, Ruotsin ja Baltian markkinoilla myytävä Mode Cold Brew -kahvi. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Vuosaaressa, Porvoossa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia. www.paulig.fi