Paulig ja Fuchs ovat päivittäneet osakassopimuksensa

Paulig-konserni on ollut vähemmistöosakkaana saksalaisessa Fuchs Gewürze Gruppessa vuodesta 2000. Fuchs on mausteisiin ja etniseen ruokaan keskittynyt yritys, joka tunnetaan mm. Fuchs ja Ostmann-brändeistään.

Paulig-konserni ja Fuchsin perustaja ja toimitusjohtaja Dieter Fuchs ovat neuvotelleet ja allekirjoittaneet uuden version osakassopimuksesta vuodelta 2000. Nyt allekirjoitettu sopimus ei muuta omistustamme Fuchsissa, mutta määrittää, ketkä ovat osakkeenomistajia Fuchsissa.

Paulig on hakenut niin sanottua yhteistä määräysvaltaa kilpailuviranomaisilta. Tämä siksi, että uudistetun sopimuksen mukaan osapuolet päättävät yhdessä keskeisistä liiketoimintakysymyksistä, kuten strategiasta ja merkittävistä sijoituksista. Yhteisellä määräysvallalla ei ole muita käytännön vaikutuksia.

Tietoja Fuchs-konsernista:
Liikevaihto: 515 MEUR
Henkilöstö: 3000
Perustettu: 1952
Omistajat: Dieter Fuchs Stiftung, Dieter Fuchs, Paulig Oy (26,13 %)

Viestintä: Viestintäjohtaja Anita Laxén, +358 40 770 0873, anita.laxen@paulig.com

Yrityksestä

Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää www.pauliggroup.com