Paulig neljännelle sijalle Vastuullisin kesäduuni -kilpailussa

Paulig nappasi neljännen sijan tämän vuoden Vastuullisin kesäduuni -kilpailun 1000Plus-yritysten sarjassa. Kilpailuun osallistui yhteensä 128 työnantajaa, ja vastauksia saatiin yhteensä 7790 kesätyöntekijältä. Voittajaksi samassa sarjassa ylsi IKEA.

Vastuullisin kesäduuni -kilpailu toteutettiin verkkokyselynä touko-heinäkuun 2018 aikana, ja kilpailun voittajat valittiin kesätyöntekijöiltä saadun kokonaispalautteen perusteella. Työnantajia arvioitiin muun muassa työnhakuprosessin, perehdytyksen, työtehtävien mielekkyyden ja tasapuolisuuden perusteella.

– Tarjoamme Pauligilla vuosittain kesätöitä monien eri alojen osaajille ja meille on tärkeää, että jokaisen kesätyöntekijämme työkokemus on arvojemme mukainen. Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa olemme sitoutuneet muiden työnantajien tavoin kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus, Pauligin HR-asiantuntija Peppiina Riekkola kertoo.

Hän on iloinen nelossijasta, mutta tähtää tavoitteen vieläkin korkeammalle.

– Ensi vuonna taistellaan mitalisijoista, Riekkola hymyilee ja jatkaa:

– Viime vuoden henkilöstökyselyn vastauksista ilmeni, että 92 % pauligilaisista pitää työtään mielenkiintoisena ja 86 % suosittelee Pauligia työnantajana. Kuvasimme myös videon, jolla pauligilaiset pääsivät kertomaan, miksi juuri Paulig on paras työpaikka. Vastauksissa korostui erityisesti hyvien työkavereiden merkitys.

Monipuolisia työtehtäviä myös kesän jälkeen

Mutta millaista Pauligilla on olla kesätöissä? Perheyrityksen tuotekehitystiimissä huhtikuussa traineena aloittanut Sara Leinonen on viihtynyt Pauligilla hyvin. Kulunut kesä on ollut Leinosen ensimmäinen Pauligilla, ja hänen tehtävänsä ovat koostuneet pääosin pakkaus- ja kahvituotekehitystyöstä.

– Olen päässyt muun muassa organisoimaan ensimmäisiä tuotantoajoja, koeajoja ja järjestänyt kahvimaistoja, Helsingin Viikissä parhaillaan viljateknologiaa opiskeleva Leinonen kertoo.

Työt jatkuvat myös kesän jälkeen.

– Syyskuun alussa nimikkeeni vaihtui traineesta tuotekehitysspesialistiksi, ja saan ilokseni jatkaa töitä pakkauskehitystehtävien parissa. Lisäksi sain vastuulleni traded-tuotteet, Leinonen iloitsee.

Pauligista:
Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 929 miljoonaa euroa.
www.pauliggroup.com