Robert Paulig Roastery paahtoi nimikkokahvin Skiffer-ravintoloille – myynnistä osa ohjataan Itämeren suojelutyöhön

Robert Paulig Roasteryn kahvipaahtimo ja Skiffer-ravintolat lanseeraavat yhteistyössä uuden kahvin. Yhteistyön myötä yritykset haluavat tervehdyttää Itämerta. Jokaisesta myydystä Skiffer-kahvikilosta lahjoitetaan 2 euroa WWF:n työlle Itämeren suojelemiseksi.

Juuri 30 vuotta täyttäneessä Robert Paulig Roasteryssä Skifferille paahdettu uusi nimikkokahvi on tarjolla kaikissa Skiffer-ravintoloissa 23.4. alkaen ja lisäksi sitä voi ostaa kotipakkauksissa mukaan ravintoloista.

“Yhdistimme voimamme Skiffer-ravintoloiden kanssa, sillä jaamme yhteisen huolen Itämeren tilasta. Kahvipaahtimomme sijaitsee Porvoossa meren äärellä, ja Skifferin tarina liittyy läheisesti Itämereen. Olemme iloisia, että saimme paahtaa Skiffer-kahvin, jonka avulla voi konkreettisesti ja maukkaalla tavalla vaikuttaa Itämeren suojeluun”, kertoo Robert Paulig Roasteryn paahtimolähettiläs Jarkko Issukka.

Halusimme Skifferille oman, Liuskan laatutasoa vastaavan kahvin kruunaamaan asiakkaidemme ruokailukokemuksen. Omaa kahvia on suunniteltu jo pidempään, ja Robert Paulig Roasterysta saimme juuri oikeanlaisen kahvikumppanin. Toiminnan ammattimaisuus, vastuullisuus ja eettisyys olivat asioita, joita kumppanilta toivoimme. Laadukas ja aromikas nimikkokahvimme tulee tarjolle kaikkiin Skiffer-ravintoloihin”, kertoo Peruna & Co. Oy:n ravintolatoimenjohtaja Outi Gummerus.

Kampanjassa on mukana WWF, joka on Skiffer-ravintoloiden pitkäaikainen kumppani.

”Itämeren suojelu on meille erityisen lähellä sydäntä. Tarinamme on syntynyt Itämeren syleilyssä Helsingin edustalla Liuskaluodolla, joten oli luontevaa jatkaa suojelutyötä oman kahvimme osalta. Lahjoitamme jokaisesta myydystä Skiffer-kahvikilosta 2 euroa WWF:n Itämeren suojelutyölle, esimerkiksi vaelluskalakantojen tilan parantamiseksi”, sanoo Gummerus.

Aromikas ja täysin jäljitettävä kahvi Porvoon käsityöläispaahtimosta

Skiffer-ravintoloille valmistettu nimikkokahvi on tummapaahtoinen (paahtoaste 4/5) ja voimakkaan aromikas. Sen täyteläisessä, runsaassa maussa on havaittavissa kypsää hedelmäisyyttä. Kuten kaikissa Robert Paulig Roasteryn paahtamissa kahveissa, Skiffer-kahvissa käytettyjen papujen alkuperä on täysin jäljitettävissä.

”Vastuullisuus on kaikessa toiminnassamme avainasemassa niin kahvin alkuperämaissa kuin täällä kotimaassa. Kaikkien kahviemme alkuperä on ollut jäljitettävissä viime vuodesta alkaen. Kahvin alkuperämaissa edistämme muuan muassa viljelijöiden ammattitaitoa, jotta kahvi olisi laadultaan parempaa, ekologisemmin viljelty ja viljelijä sekä yhteisön jälkipolvet saisivat entistä paremman toimeentulon. Porvoossa paahdamme kahvimme puhtaasti biokaasulla ja käytämme ainoastaan uusiutuvan energian lähteitä”, paahtimolähettiläs Issukka sanoo.

Robert Paulig Roasteryn kahvit lähtevät maailmalle Porvoon Tolkkisten kylässä sijaitsevalta käsityöläispaahtimolta, jossa työskentelee yhdeksän kahvin intohimoista ammattilaista.

Skiffer-kahvia on saatavilla kaikista ravintolayhtymän ravintoloista: Liuskaluodolta, Erottajalta, Kalliosta, Viiskulmasta ja Hangosta. Skiffer-kahvia voi ostaa ravintoloista myös mukaan 200 gramman kotipakkauksessa joko papuina tai paikan päällä jauhettuna. Hinta 6,90 euroa / 200 gramman pakkaus.

Robert Paulig Roasteryn valikoimiin voi tutustua viikonloppuna Kaapelitehtaalla järjestettävillä Helsinki Coffee Festivaleilla. Neljättä kertaa järjestettävä tapahtuma kokoaa yhteen kahvifanit ja alan ammattilaiset Suomen kahvimaailmasta. helsinkicoffeefestival.com

Lisätiedot:
Jarkko Issukka, paahtimolähettiläs, Robert Paulig Roastery, p. 040 5354 209
Outi Gummerus, ravintolatoimenjohtaja, Peruna & Co. Oy, p. 050 390 5544
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Paulig, p. 050 356 8359

www.paulig.fi
www.skiffer.fi

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Tuorein tulokas kahvituoteperheeseen on Suomen, Ruotsin ja Baltian markkinoilla myytävä Mode Cold Brew -kahvi. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Vuosaaressa, Porvoossa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia.

Robert Paulig Roastery on Porvoon Tolkkisten kylällä sijaitseva 30-vuotias käsityöläispaahtimo, joka toimii puhtaasti uusituvalla energialla. Paahtimossa työskentelee 9 henkeä, jotka valmistavat kahvia pääasiassa HoReCa-asiakkaille. Paahtimo on perustettu vuonna 1987 Robert Pauligin toimesta ja se on ollut vuodesta 2014 osa Paulig-konsernia. Robert Paulig Roasteryn alkuperämaahan asti jäljitettäviä kahveja on saatavilla ympäri Suomen sekä kaikissa Baltian maissa.