Suosikkiyrtit ja -mausteet nyt tuoreina tuubeissa – Santa Marian uusi maustetahnasarja apuna kotikokkien kiireessä

Suomalaiset ovat tutkimuksen* mukaan innokkaita mausteiden käyttäjiä. Kuitenkin joka viides suomalainen sanoo, että mausteiden monipuolisen käytön esteenä on ajanpuute arjen kokkauksessa. Santa Marian uusi maustetahnasarja tarttuu tähän haasteeseen ja tekee maustamisesta nopeampaa: tuoreena hienonnettuja yrttejä ja mausteita helppokäyttöisissä tuubeissa.

Puolet suomalaisista käyttää mausteita paljon tai erittäin paljon. Joka viides vastaaja kertoo, että ruuanlaittoon arkisin käytettävissä oleva aika on vähäinen, mikä on esteenä mausteiden monipuoliselle käytölle. Suomalaiset ruoanlaittajat myös haluaisivat käyttää tuoreita yrttejä, mutta neljännes sanoo, ettei niitä ole aina saatavilla kotona. Tiedot selviävät Santa Marian elokuussa 2017 YouGovilla teettämästä kyselytutkimuksesta*.

Maustetalo Santa Marian maustetahnauutuudet mullistavat ruoanlaiton tapoja: tuoreena hienonnettuja yrttejä ja mausteita helppokäyttöisissä maustetahnatuubeissa. Mauste- tahnoissa on viisi makua: valkosipuli, inkivääri, oregano, Provencen yrttitarha ja tilli.
– Kuluttajat tykkäävät laittaa ruokaa, mutta monelle arki- ruoan kulmakivinä ovat vaivattomuus ja helppous. Uusien maustetahnojen avulla tuoreiden yrttien tai mausteiden kuoriminen ja pilkkominen jäävät kokkailusta pois. Tahnoilla saa vaivattomasti herkullista makua niin ruokaan kuin suolaisiin tai makeisiin leivonnaisiin. Tahnoja voi käyttää myös jälkimaustamiseen. Santa Marian visiolla ”No more boring meals” halutaan, ettei kukaan enää söisi tylsää ruokaa, vaan maustamalla ruoan eri tavoin arkiruoastakin saa kiinnostavaa, kertoo Santa Marian Suomen markkinointipäällikkö Tom Jansson.

Neljä ruukullista yrttiä yhdessä tuubissa

Santa Marian maustetahnatuubit sisältävät pääosin tuoretta yrttiä tai maustetta, lisänä muun muassa hieman suolaa ja öljyjä. Öljyyn sekoittuessaan tuoreen yrtin ja mausteen maut voimistuvat. Maustetahnalla ruoan tai leivonnaisen maustaminen on helppoa: yksi teelusikallinen maustetahnaa vasta yhtä teelusikallista tuoreena hienonnettua yrttiä tai maustetta. Maustetahnatuubilla päästään kiinni myös tuoreyrttien hävikin estämiseen.

– Tuoreet yrttiruukut nuutuvat monesti jääkaappiin ennen kuin ne on ehditty käyttää loppuun. Maustetahnatuubista voi käyttää kullakin kokkauskerralla vain tarvittavan määrän käyttövalmiita yrttejä tai mausteita. Avattuna tuubi säilyy jääkaapissa noin kuukauden, Jansson kertoo.

*Lisätietoja tutkimuksesta: Suomalaisten mausteiden käyttö

• YouGov Finland tutki suomalaisten mausteiden käyttöä ja asenteita mausteisiin liittyen.
  • Tiedot kerättiin web-kyselynä 17.8.–21.8.2017 YouGovin kuluttajapaneelissa, johon kuuluu noin 20 000 suomalaista.
  • Kohderyhmään kuuluvat 18 vuotta täyttäneet suomalaiset. Lähtöotos muodostettiin ja lopullinen vastaajajoukko painotettiin suomalaista aikuisväestöä edustavaksi iän (18v.+), sukupuolen ja asuinpaikan mukaan. Kokonaisvastaajamäärä on 1 008.
  • Kokonaistuloksissa (N=1008) keskimääräinen luottamusväli on ±2,8%-yksikköä suuntaansa (95 %:n luottamustasolla).

Tuotetiedot:
Oreganomaustetahna, valkosipulimauste- tahna, inkiväärimaustetahna, tillimauste- tahna, Provencen yrttitarha -maustetahna (tuoreena hienonnettua basilikaa, rosmariinia, timjamia, meiramia ja  kynteliä).
Paino: 80 g
Suositushinta: noin 2,90 €
Säilyvyys: Tuubin avaamisen jälkeen noin neljä viikkoa jääkaapissa
Maustetahnatuubit löytyvät päivittäistavara- kaupoista  syksyn  2017 aikana.

Lisätietoja:
Tom Jansson Markkinointipäällikkö
Santa Maria Finland
tom.jansson@paulig.com
www.santamaria.fi
Facebook: @santamariafinland
Instagram: @santamariafinland

Tuotenäytteet ja kuvat:
Kirsi Jännes Viestintäkonsultti
Viestintätoimisto Drum Puh. 050 564 4645
kirsi.jannes@drum.fi

Paulig-konsernin Maailman Ruoka & Mausteet -divisioona on kansainvälinen tekijä – 900 työntekijää 13 maassa ja myyntiä yli 25 maassa. Santa Maria -tuotemerkki tarjoaa laajan valikoiman mausteita, yrttejä, texmexiä, BBQ-tuotteita ja aasialaisen keittiön ruokakonsepteja päivittäistavarakaupalle, ravintoloille ja suurkeittiöille. Divisioonan liikevaihto vuonna 2015 oli 308 miljoonaa euroa. Pääkonttori sijaitsee Mölndalissa, Ruotsissa.

Paulig-konsernista
Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com