Paulig lanseeraa uuden median intohimoisille kahvihifistelijöille

Pauligin Barista-instituutin uusi kansainvälinen kahvimedia Baristainstitute.com on kahvitrendien koti ja kaikkien baristojen, niin alan tähtien kuin vasta-alkajien, kohtaamispaikka. Englanninkielinen kahvisivusto tarjoaa laajasti kahvitietoa, inspiraatiota ja baristojen blogeja.

Paulig Barista -instituutti kouluttaa vuoden aikana yli 3000 kahvialan ammattilaista Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Uudet englanninkieliset verkkosivut palvelevat eri maiden intohimoisia kahviharrastajia ja -ammattilaisia.

”Kahvi on yhteinen ja yhdistävä tekijä kulttuurista riippumatta. Baristainstitute.com suhtautuu kahviin intohimoisesti, mutta pilke silmäkulmassa, aivan kuten Paulig Barista -instituuttikin”, kertoo koulutuspäällikkö Ulla Suoraniemi.

Baristana oleminen ei ole pelkästään kahvin valmistusta, vaan myös alan tapahtumia, kirjallisuutta, ystäviä, kahvitrendien haistelua ja kokonainen elämäntapa.

"Haluamme Pauligilla vaikuttaa siihen, että baristan työ olisi ammatti, jossa tähdätään intohimoisesti huipulle ja laadukkaisiin makuelämyksiin. Sen vuoksi tarjoamme jatkuvasti uusia ideoita ja inspiraatiota innostaaksemme kahvialan ammattilaisia kehittämään itseään baristoina. Uusi kahvimediamme vastaa tähän tarpeeseen ja luo kaikille alan ammattilaisille yhteisen kohtaamispaikan verkkoon.”

Barista-instituutin voi kohdata verkon lisäksi myös koulutuksissa, kilpailuissa ja tapahtumissa. Instituutti kouluttaa kahvialan ammattilaisia ja järjestää koulutuksia myös vasta-alkajille esimerkiksi Helsingin Kauppakeskus Kluuvissa sijaitsevassa Paulig Kulmassa.

Uusi sivusto on jatkoa palkitulle Barista-lehdelle
Vastikään avattu Baristainstitute.com on osa Pauligin Barista-lehteä. Barista-lehti uudistettiin alkuvuonna 2016 ja se on kerännyt runsaasti huomiota alan ammattilaisten keskuudessa. Barista valittiin parhaan ammatti- ja järjestölehden kategoriassa shorttilistalle Aikakausmedian Edit-kilpailussa ja se sai kunniamaininnan 23.3.2017 pidetyssä Edit-gaalassa. Lisäksi lehden ulkoasu palkittiin kullalla vuoden 2016 Folio: Eddie & Ozzie Awards -kilpailussa New Yorkissa. Paulig tekee Baristan sisältöä yhdessä Otavamedia OMAn kanssa. Baristainstitute.com on englanninkielinen, mutta Barista-lehti jatkaa edelleen suomenkielisenä.

Lisätiedot:
Ulla Suoraniemi, Training Manager, Authorised SCAE Trainer, Paulig Barista Institute, p. 040 681 5607

Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Kahvi-divisioona, Paulig Group, p. 050 356 8359

Seuraa Barista Institutea somessa:
Facebook: Baristainstitute
Instagram: @Baristainstitute
#pauliginstituutti #baristainstitute

Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingin Vuosaaressa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia.
www.paulig.fi

Lainaukset

”Baristainstitute.com suhtautuu kahviin intohimoisesti, mutta pilke silmäkulmassa, aivan kuten Pauligin Barista-instituuttikin”
koulutuspäällikkö Ulla Suoraniemi.