Risenta esittelee uudet luonnollisesti hyvät linssikakut

Risenta laajentaa välipalatuotteiden valikoimaa tuomalla kauppoihin uudenlaiset linssikakut. Linssikakut on valmistettu linssistä ja maissista, joten ne ovat täysin gluteenittomia ja sisältävät runsaasti proteiinia ja kuitua.

Mitä ovat linssikakut ja kenelle ne sopivat?

Linssikakut ovat rapeita, herkullisia ja luonnollisia välipaloja koko perheelle. Ravitsevien linssien ansiosta ne sisältävät runsaasti proteiinia ja kuitua. Risentan linssikakut ovat luontaisesti gluteenittomia, joten ne sopivat myös keliaakikolle.

Mitä linssikakut sisältävät?

Luonnollisesti hyviä linssikakkuja käytetään riisikakkujen tavoin, mutta ne eivät sisällä lainkaan riisiä. Sen sijaan ne on valmistettu proteiini- ja kuitupitoisista linsseistä sekä maissi- ja perunajauhoista, maissinjyvistä ja herneproteiinista. Tuotteissa on käytetty luonnollisia mausteita ja ne on valmistettu ilman lisäaineita. Linssikakut eivät sisällä lisättyä sokeria tai lisäaineita.

Miltä linssikakut maistuvat?

Risenta tarjoaa kolme erilaista makuvaihtoehtoa: neutraalisti maustettu merisuola sekä mausteisemmat tomaatti & paprika sekä tilli & ruohosipuli. Kaikki maistuvat hyvältä sellaisenaan tai erilaisten päällysteiden kanssa voileipien tapaan.

Miten linssikakkuja käytetään?

Linssikakut sopivat sekä arkeen että juhlaan. Linssikakut kulkevat kätevästi mukana ja ovat mainioita välipaloja sellaisenaan vaikkapa ennen treenejä tai kesken kiireisen työ- tai koulupäivän. Linssikakut sopivat myös illanistujaisiin erilaisten tahnojen, kasvisten ja muiden päällysteiden kanssa.

Miten linssikakut valmistetaan?

Linssikakut valmistetaan sekoittamalla linssi-, maissi- ja perunajauhoseos kokonaisten maissinjyvien ja veden kanssa, puristamalla ne kuumassa ”vohvelipannumaisessa” pannussa pyöreiksi kakuiksi ja lopuksi maustamalla kakut.

Miksi Risenta lanseeraa linssikakut?

”Haluamme tarjota aina hyviä ja luonnollisia tuotteita ilman lisättyä sokeria ja lisäaineita. Linssikakut vastaavat nopeiden, helppojen ja ravitsevien välipalatuotteiden kasvavaan kysyntään – ja ennen kaikkea ne ovat todella herkullisia! Riisi- ja maissikakut ovat olleet kasvava tuoteryhmä, mutta kuluttajat ovat kaivanneet riisittömiä ja ravintoarvoltaan parempia vaihtoehtoja. Linssikakut ovatkin saaneet erittäin hyvän vastaanoton”, kertoo Risentan brand manager Sonja Paajanen.

Mistä linssikakkuja voi ostaa ja kuinka paljon ne maksavat?

Risenta Linssikakut ovat saatavilla K-Citymarketeista, K-Supermarketeista ja Prismoista kautta maan. Linssikakut myydään noin 120 gramman pakkauksissa ja yhden pakkauksen hinta noin 2 euroa.

Tarjoiluvinkit:

Kokeile Risentan herkullisia linssikakkuja sellaisenaan tai erilaisten päällysteiden kanssa. Tässä kolme lisukevinkkiä:

1. Risenta Linssikakku Merisuola <3 maapähkinävoi ja banaani
  2. Risenta Linssikakku Tomaatti & Paprika <3 avocado ja retiisi
  3. Risenta Linssikakku Tilli & Ruohosipuli <3 mozzarella ja tomaatti

Tarkemmat tuotetiedot:

Risenta Linssikakku Merisuola 100 g

Ainesosat: Linssijauho 35%, maissijauho, maissi, perunajauho, herneproteiini, merisuola 0,4%. HUOM! Saattaa sisältää jäämiä soijapavusta, maidosta ja seesamista.

Risenta Linssikakku Tomaatti & Paprika 122 g

Ainesosat: Linssijauho 28%, maissijauho, maissi, rapsiöljy, perunajauho, maustesekoitus (sipuli, suola, tomaatti, paprika, kasvisliemi (porkkana, sipuli, tomaatti, parsakaali, kaali, palsternakka, sieni), ruohosipuli, persilja, tilli), basilika, chili, oregano, persilja, luontainen aromi (viinietikka, paprika, basilika), herneproteiini, suola. HUOM! Saattaa sisältää jäämiä soijapavusta, maidosta ja seesamista.

Risenta Linssikakku Tilli & Ruohosipuli 122 g

Aineosat: Linssijauho 28%, maissijauho, maissi, rapsiöljy, perunajauho, maustesekoitus (sipuli, suola, valkosipuli), kasvisliemi (porkkana, sipuli, tomaatti, parsakaali, kaali, palsternakka, sieni, ruohosipuli, persilja, tilli), luontainen aromi (lime, sipuli, tilli), herneproteiini, suola. HUOM! Saattaa sisältää jäämiä soijapavusta, maidosta ja seesamista.

Lisätiedot:

Sonja Paajanen, Brand Manager, Risenta

p. +358 40 589 5308, sonja.paajanen@paulig.com

www.risenta.fi

Facebook: @Risentafi

Instagram: @Risentasuomi

Vuonna 1940 perustettu Risenta on terveellisen ja hyvän ruoan edelläkävijä. Risentan tuotevalikoimaan kuuluu monipuolisesti erilaisia terveellisiä ja herkullisia vaihtoehtoja päivän jokaiselle aterialle: jauhoja ja hiutaleita, siemeniä, mysliä, kuivattuja marjoja ja snackseja, papuja, linssejä ja papu- ja kikhernepastaa.  Ruotsalainen Risenta siirtyi Paulig-konsernin omistukseen keväällä 2015.

Parhaiden makujen etsiminen on meille kaikille Paulig-konsernissa yhteinen tavoite. Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä meidät tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Päätoimialojamme ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food ja vahvoja brändejämme muun muassa Paulig, Santa Maria ja Risenta. Konsernillamme on noin 1 900 työntekijää 13 maassa ja liikevaihtomme vuonna 2015 oli 905 miljoonaa euroa. www.pauliggroup.com