Robert Paulig Roastery paahtoi biokaasulla ja aurinkoenergialla yhteistyökahvin Fafa’s-ravintoloille

Robert Paulig Roasteryn kahvipaahtimo ja Fafa’s-ravintolat lanseeraavat yhteistyössä uuden kahvin.Tummapaahtoinen, suklainen ja täyteläinen kahvisekoitus on kehitetty sopimaan erityisesti Fafa’s-ravintoloiden ruokiin, ja se paahdetaan vastuullisesti aurinkoenergialla ja biokaasulla Robert Paulig Roasteryn pienpaahtimossa Porvoossa. ”You did good” -yhteistyökahvi lanseerataan ystävänpäivänä 14.2. kaikissa Fafa’s-ravintoloissa kautta maan.

'”Halusimme Fafa’s-ravintoloille oman, brändiimme sopivan kahvin kruunaamaan asiakkaidemme ruokailukokemuksen. Omaa kahvia on suunniteltu jo pidempään, ja Robert Paulig Roasterysta saimme juuri oikeanlaisen kahvikumppanin, sillä arvomme ovat samansuuntaiset. Laadun lisäksi vastuullisuus on meille tärkeää. Robert Paulig Roasteryn kaikki kahvipavut on hankittu vastuulliseksi varmennetuista lähteistä, minkä lisäksi ne paahdetaan puhtaasti biokaasulla ja aurinkoenergialla”, kertoo Fafa’s-ravintoloiden maajohtaja Ville Myllyniemi.

Fafa’s-ravintoloille valmistettu yhteistyökahvi on tummapaahtoinen, suklainen ja täyteläinen sekoitus kenialaisista, brasilialaisista ja kolumbialaisista kahvilaaduista.

Laadukas ja aromikas You did good” -kahvi tulee tarjolle kaikkiin Fafa’s-ravintoloihin kautta maan ystävänpäivänä 14. helmikuuta. Kahvin ympärille Fafa’s-ravintolat on myös ideoinut ”You did good” -solidaarisuusteeman, joka on tullut tunnetuksi napolilaisesta kahvilakulttuurista termillä caffè sospeso.

”Caffè sospeso on hyvän tahdon ele, jonka avulla voit jakaa kahvihetken tuntemattoman kanssa – tapaamatta koskaan.Caffè sospeso -teemaa noudattaenasiakas voi halutessaan maksaa kahdesta kahvista, mutta nauttia itse vain yhden. Toinen kahvi jää ravintolaan odottamaan toista kahvin ystävää. Ilmainen kahvi tarjotaan sitä kysyvälle mukissa, johon kahvin ostaja on kirjoittanut tervehdyksensä. Tällä tavalla voidaan helpolla eleellä laittaa hyvä kiertämään,” kertoo Myllyniemi.

Aromikas ja vastuulliseksi varmennettu kahvi 30-vuotiaasta käsityöläispaahtimosta

”Vastuullisuus on kaikessa toiminnassamme avainasemassa niin kahvin alkuperämaissa kuin täällä kotimaassa. Kaikki kahvimme on hankittu vastuulliseksi varmennetuista lähteistä. Kahvin alkuperämaissa edistämme muuan muassa viljelijöiden ammattitaitoa, jotta kahvi olisi laadultaan parempaa, ekologisemmin viljeltyä, ja viljelijä sekä yhteisön jälkipolvet saisivat entistä paremman toimeentulon”,Robert Paulig Roasteryn paahtimolähettiläs Jarkko Issukka sanoo.

Robert Paulig Roasteryn kahvit lähtevät maailmalle Porvoon Tolkkisten kylässä sijaitsevalta käsityöläispaahtimolta, jossa työskentelee yhdeksän kahvin intohimoista ammattilaista.

Suomessa on 31 Fafa’s-ravintolaa Helsingistä Ouluun ja tavoitteena rikkoa 60 ravintolan raja vuoden 2020 aikana.

Lisätiedot:
Jarkko Issukka, paahtimolähettiläs, Robert Paulig Roastery, p. 040 5354 209

Ville Myllyniemi, maajohtaja, Fafa’s Plats Oy, p. 040 764 7358

Heidi Liljeblad, viestintäasiantuntija, Paulig, p. 050 919 2747, media@paulig.com

www.robertpauligroastery.fi
www.fafas.fi

Kuvat:
Painokelpoiset kuvat on ladattavissa Pauligin uutishuoneesta, osoitteesta https://news.cision.com/fi/paulig

****

Paulig Coffee on Suomessa ja Baltiassa kahvien markkinajohtaja sekä Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, Foodservice-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingissä, Porvoossa ja Venäjän Tverissä. Pauligin paahtimoilla paahdetaan vuosittain maailman noin joka sadas kahvipapu, ja paahtimoilta valmistuu vuodessa yhteensä noin 50 miljoonaa kiloa kahvia, mikä tarkoittaa reilusti yli 100 miljoonaa kahvipakettia. www.paulig.fi

Robert Paulig Roastery on Porvoon Tolkkisten kylällä sijaitseva 30-vuotias käsityöläispaahtimo, joka toimii puhtaasti uusituvalla energialla. Paahtimossa työskentelee 9 henkeä, jotka valmistavat kahvia pääasiassa HoReCa-asiakkaille. Paahtimo on perustettu vuonna 1987 Robert Pauligin toimesta ja se on ollut vuodesta 2014 osa Paulig-konsernia. Robert Paulig Roasteryn alkuperämaahan asti jäljitettäviä kahveja on saatavilla ympäri Suomen sekä kaikissa Baltian maissa. https://www.robertpauligroastery.fi/

Pauligista:
Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 929 miljoonaa euroa.