Juniorikoripalloilijoille harjoitushalli Tapiolaan

Kiinteistöosakeyhtiö Honkahalli ja Peab Oy allekirjoittivat 17.2.2010 urakkasopimuksen harjoitushallin rakentamiseksi koripalloilijoille Tapiolan Urheilupuistoon.

- Juniorityö on Tapiolan Hongan toiminnan peruskivi, viime vuosina jäsenmäärän kasvua on rajoittanut erityisesti salivuorojen niukkuus. Kaupungin tarjoamiin salivuoroihin kohdistuu kasvava kysyntä uusien lajien ja harrastajaryhmien taholta. Uuden hallin valmistuttua voimme tarjota nuorille koripalloharrastajille merkittävästi paremmat harjoitteluolosuhteet, kertoo Juha Vuorinen Tapiolan Hongasta.

Halliin tulee kolme täysmittaista koripallokenttää tarvittavine suihku- ja pukeutumistiloineen. Kokonaispinta-ala on 2932 neliömetriä ja urakkasumma kolme miljoonaa euroa.

Osapuolet toivovat saavansa rakennusluvan ja muut toteutusedellytykset kuntoon kevään 2010 aikana. Hallin on määrä olla pelikunnossa joulukuussa 2010.

Juha Vuorinen, Tapiolan Honka, puh.040 501 6105

Matti Kaakinen, Peab Oy, puh 0400 503159

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.