Peab Invest Oy käynnistää Business Garden -hankkeen

Helsingin Pitäjänmäelle Vihdintien varrelle valmistuu keväällä 2016 ULTIMES Business Garden jatkamaan Peab Investin Business Garden –toimitilojen  sarjaa.

Ultimus on latinaa ja tarkoittaa ratkaisevaa

Noin 10 000 m2toimisto- ja liiketiloja, korkeatasoista suunnittelua, palveluita sekä ympäristöarvot huomioon ottavaa rakentamista. Tätä kaikkea on ULTIMES Business Garden.

Ensimmäiseen kerrokseen on kerätty kohteen palveluita, kuten maittava lounasravintola ja aula-vastaanotto. Kulunvalvonnalla suojatut tilat tarjoavat erikokoisia tilavaihtoehtoja yrityksen tarpeen mukaan. Pohjaratkaisu ja tekniikka on suunniteltu huomioimaan liiketoiminnan muutosten nopeatkin vaikutukset tilojen käyttöön.

ULTIMES Business Gardenin  Peab Investille rakentaa Peab Oy, maanrakennustöistä vastaa Peab Infra Oy. Rakennukseen tarvittavan betonin toimittaa ja nosturit vuokraa Peab Industri Oy.

Peabin Business Garden on aina enemmän kuin pelkkä talo

Peab Invest Oy:n Business Garden on moderni konsepti, joka tarjoaa asiakasyrityksen liiketoiminnalle toimitilojen lisäksi toimitilojen tehokkuutta, hyvinvointia henkilökunnalle ja uudenlaista kannattavuutta ympäristöarvot huomioon ottaen.

– Kehitämme toimintaamme jatkuvasti olemalla aidosti innovatiivisia ja joustavia. Asiakkaan tavoitteet heijastuvat aina Business Garden -konseptissamme. Haluamme oppia asiakkailtamme ja yhteistyökumppaneiltamme parhaita käytäntöjä ja liittää ne osaksi Business Gardenin tila- ja palveluratkaisuja. Olemme käytännönläheisiä ja uskallamme tarvittaessa tehdä asioita eri tavalla, kertoo toimitusjohtaja Heikki Levo Peab Invest Oy:stä.

Peab Invest Oy on kokenut Business Garden -konseptin toteuttaja. Moveres Business Garden on ensimmäinen pohjoismainen toimistorakennus, joka on saanut LEED-sertifikaatin. Alkuvuodesta

Turkuun valmistuneelle Nereis Business Gardenille  myönnettiin LEED Gold-sertifikaatti. Myös Espoon Matinkylässä viimeistelyvaiheessa oleva Eventes Business Garden sekä Vihdintien kupeeseen Helsingin Pitäjänmäkeen tulossa oleva ULTIMES Business Garden ovat luonnollisesti suunniteltuja täyttämään LEED-luokituksen vaatimukset.

Heikki Levo, toimitusjohtaja, Peab Invest Oy, puh. +358 40 7676 170, heikki.levo@peab.fi

Sirpa Lindholm, hankekehitysjohtaja, Peab Invest Oy, puh. +358 50 483 5165, sirpa.lindholm@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa

13 000 henkilöä, joista Suomessa noin 750. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Peab Invest Oy vastaa kiinteistöliiketoiminnasta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.